۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۵۴۲۱۶
نماینده خبرگان رهبر مطرح کرد؛

عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، راهکار مقابله با توطئه دشمنان

نماینده مجلس خبرگان گفت: عمل به مطالبات رهبری مبنی بر اجرای اصول اقتصاد مقاومتی و مبارزه جدی با فساد، رانت و اختلاس راهکاری مناسب برای مقابله با توطئه دشمنان در نارکارآمد نشان دادن نظام اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری

حجت‌‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه دشمن همواره با توطئه های مختلف به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: دشمن گاهی با تحریم و گاهی با جنگ روانی و ناکارآمد نشان دادن نظام به دنبال کاهش نفوذ ایران در بین مردم جهان است.

وی عمل به مطالبات رهبری مبنی بر اجرای اصول اقتصاد مقاومتی را راهکار مناسب برای مقابله با توطئه دشمنان در نارکارآمد نشان دادن نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: در همین راستا ضمن اینکه باید واحدهای تولیدی جدید راه‌اندازی و واحدهای تولیدی راکد فعال شود، باید از ورود کالای قاچاق جلوگیری شده و با فساد، رانت و اختلاس داخل کشور به نیز برخورد جدی شود.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نباید اجازه داد تا انتشار خبرهای اختلاس و دزدی از بیت‌المال ذهن مردم را درگیر کند، ادامه داد: گسترش و تقویت نهادهای نظارتی و بازرسی ضروری است.

وی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در 39 سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه استقلال و حاکمیت ملی در زمینه‌های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی و علمی پیشرفت‌های زیادی داشته است به گونه‌ای که در ۶۰ سال گذشته تعدا باسوادها در ایران ۴۷ درصد بود که این میزان امروز به ۹۳‌.۲ درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شبستری به مشکلات اقتصادی و معیشتی اشاره و اذعان کرد: بدون شک تحریم‌ها در ایجاد مشکلات اقتصادی تاثیرگذار بوده است ولی دلیل اصلی بیشتر مشکلات نداشتن تدبیر لازم در انجام امور است.

وی اظهار کرد: تفکر برخی مسؤولان این بود که با امضای برجام همه مشکلات کشور حل می شود درحالیکه اکنون بعد از گذشت چند سال از اجرای برجام با وجود گشایش اندک در رفع مشکلات اقتصادی ولی هنوز تاثیر آن در زندگی مردم به صورت ملموس نیست.

نماینده خبرگان رهبری گفت: چندین سال از خدمت مسؤولان به انتظار نتیجه برجامی گذشت که ثمری نداشت، امیدواریم مسؤولان متنبه شده و فرمایش رهبری برای اجرای اقتصاد مقاومتی را به جد عملیاتی کنند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات