۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۵۵۳۳۹۵
آیت الله مهدوی:

دل پاک به واسطه عمل پاک نمایان می شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: زنان و مردان بد حجابی هستند که وقتی به حجابشان ایراد گرفته می شود می گویند دلمان پاک است و به حجاب ما کاری نداشته باشید در حالی که دل پاک به واسطه عمل پاک نمایان می شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی امشب که در مسجد علی قلی آقا واقع در خیابان مسجد سید برگزار شد، گفت: دل انسان از راه های مختلفی به نامحرم متمایل می شود.

وی در ابتدا با اشاره به آیه ۵۳ سوره احزاب که می فرماید«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَىٰ طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَٰكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيِي مِنْكُمْ وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِنْ وَرَاءِ حِجَابٍ ذَٰلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَٰلِكُمْ كَانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمًا» افزود: در این آیه خداوند خطاب به مسلمانان می فرماید وقتی از همسران پیامبر(ص) تقاضای کالایی دارید، از پشت پرده اقدام کنید که این اقدام برای طهارت دل شما و دل همسران پیامبر(ص) بهتر است.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: قرآن ارتباط زن و مرد را نفی نکرده است بلکه ایرادی که قرآن در این زمینه می گیرد، این است که زن و مرد نباید ضمن درخواست ظاهری خودشان، ارتباط با نامحرم برقرار کنند؛ برخی تحت عنوان هُنر در حال انجام منکرات هستند و وقتی می گوییم منکر انجام ندهید تهمت می زنند و می گویند شما مخالف هُنر هستید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دین دلیل عقلی بر حجاب دارد بنابراین در هنگام برخورد با زنان بد حجاب بد برخورد نکنید ولی بدانید که کلام عاقلانه شما ممکن است برخورد بدِ طرف مقابل را در پی داشته باشد؛ در زمان پیامبر(ص) نیز چنین برخوردارهایی می شده است ولی ایشان هرگز به کسی توهین نکردند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: همواره بر علیه حق تهمت ها و دروغ ها جریان دارد؛ دشمنان به خاطر عجزی که دارند تهمت می زنند و غیبت می کنند؛ خواهران گرامی اگر با یک خانم بدحجاب مواجه شدید هرگز بد برخورد نکنید و بعد از شش ماه یا یکسال به بهترین نحو با او مرتبط باشید تا علقه روحی ایجاد شود و سپس در او اثر بگذارید.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که دل های پاک استدلال را می پذیرند، توضیح داد: چند مسأله باید در رابطه با فرد بدحجاب مراعات شود، اولین مسأله این است که خودتان نباید از شخص بدحجاب متأثر شوید، دومین مسأله این است که فرزندانتان از آن شخص اثر نپذیرند و سومین مسأله ای که باید مواظب آن باشید این است که مورد تهمت دیگران واقع نشوید.

وی با بیان این که دل انسان از راه های مختلفی به نامحرم متمایل می شود، ابراز کرد: حائل بودن چیزی مانند پرده بین دو نامحرم در هنگام مراوده داشتن آنها با یکدیگر سبب کاهش محدوده دید زن و مرد می شود، نباید به گونه ای رفتار کنیم که شخص نامحرم به ما متمایل شود.

آیت الله مهدوی در پایان تصریح کرد: زنان و مردان بد حجابی هستند که وقتی به حجابشان ایراد گرفته می شود می گویند دلمان پاک است و به حجاب ما کاری نداشته باشید در حالی که دل پاک به واسطه عمل پاک نمایان می شود./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات