۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۵۳۰۲۸
آیت الله مهدوی:

رفتار غلط یک روحانی مضرتر از رفتار یک شخص عادی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: قانون کلی قرآن برای برتری دادن انسانی بر انسان دیگر، تقوا است و بی تقوایی یک روحانی به عنوان مبلغ دین، مضرتر از بی تقوایی یک انسان عادی است چرا که عمل زشت از یک روحانی قداست و پاکی لباس روحانی را در ذهن مردم از بین می برد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در سخنرانی امشب که در مسجد علی قلی آقا واقع در خیابان آیت الله بیدآبادی برگزار شد، گفت: تمایل انسان به یک نامحرم نمایان کننده بیماری دل او است و این تمایل با نشست و برخاست ها و نگاه های هوس آلود معلوم می شود.

وی در ابتدا با اشاره به آیه سی و دوم سوره احزاب که می فرماید«يَا نِسَاءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّسَاءِ  إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَعْرُوفًا» افزود: این آیه دستورالعمل بسیار مهمی را پیرامون روابط زن و مرد نامحرم بیان فرموده است، البته این آیه خطاب به زنان پیامبر(ص) است ولیکن این افراد به عنوان الگو مطرح هستند و مردم باید از آن الگو بگیرند؛ این حکم مربوط به عموم مردم جوامع است؛ در آیه پنجاه و نهم سوره احزاب همه زنان مخاطب واقع شده اند ولی در همین آیه الگوهای جامعه که زنان پیامبر(ص) هستند مقدم افتاده اند.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: دستورات این آیه ای که تلاوت کردیم در جامعه امروز مورد غفلت واقع شده و ما نیاز به اقدام عملی در رابطه با آن داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری توضیح داد: عملکرد صحیح زنان پیامبر(ص) سبب برتری آن ها بر زنان دیگر است و اگر هر کدام از زنان پیامبر(ص) تقوا پیشه نکنند از زنان دیگر جامعه بدتر خواهند بود، ولی برتری محض در آیه تطهیر تنها مخصوص چهارده معصوم(ع) است یعنی شرط برتری از جهت تقوا برای ایشان ثبوتی است؛ به همین سبب خداوند توهم و تشکیک از بین رفتن تقوا حتی برای یک لحظه را در وجود اهل بیت(ع) به واسطه آیه تطهیر از بین می برد؛ تقوای اهل بیت(ع) قطعی است و رُجحان ایشان بر دیگران هم قطعی است.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: قانون کلی قرآن برای برتری دادن انسانی بر انسان دیگر، تقوا است و بی تقوایی یک روحانی به عنوان مبلغ دین، مضرتر از بی تقوایی یک انسان عادی است چرا که عمل زشت از یک روحانی قداست و پاکی لباس روحانی را در ذهن مردم از بین می برد.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: به زنان پیامبر(ص) دستور داده شده که در ارتباط با نامحرم صدایتان را نازک نکنید چرا که افراد مریض برای رابطه با شما طمع می کنند؛ از این آیه شریفه متوجه می شویم اصل سخن گفتن با نامحرم ایرادی ندارد ولی سخن گفتن با صفت نازکی مورد ایراد است.

وی افزود: مبارزه قرآن با فعل غلط با علت است نه با معلول؛ در برخورد با ارتباط نامشروع زن و مرد، قرآن علت اصلی ایجاد ارتباط نامشروع را زنی می داند که صدایش را در هنگام سخن گفتن با نامحرم نازک می کند ولی عموم انسان ها با معلول یعنی مردی که به زن تمایل پیدا کرده است برخورد می کنند.

آیت الله مهدوی در پایان ابراز کرد: بیماری، محدود به بیماری های جسمی نیست بلکه بیماری های دل نیز در افراد وجود دارند؛ تمایل انسان به یک نامحرم نمایان کننده بیماری دل او است و این تمایل با نشست و برخاست ها و نگاه های هوس آلود معلوم می شود./۸۶۷/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات