۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۲۷۶
آیت الله حیدری:

مسؤولان به مشکلات خوزستان رسیدگی کنند

آیت الله حیدری با اشاره به اینکه سیاست انتقال آب، نه تنها اجحاف به مردم خوزستان بلکه خیانت به کشور است، گفت: از رییس جمهور و دبیر شورای امنیت ملی می خواهیم در شورای امنیت ملی به مشکلات خوزستان و بحث آب رسیدگی کنند.
آیت الله حیدری در جلسه شورای اداری استان آیت الله حیدری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، عصر امروز در جلسه شورای اداری استان در سالن شهید هاشمی استانداری با اشاره به اینکه شورای امنیت ملی باید در مورد انتقال آب تصمیم گیری کند، ابراز داشت: حل مشکلات کلان استان و در رأس آنها مسأله انتقال آب نیازمند عزم استانی، همدلی و همگرایی نخبگان جامعه اعم از علما، نمایندگان، مسؤولان، مدیران، اساتید دانشگاه ها، اصحاب رسانه و اقشار تأثیرگذار جامعه است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه علائم همگرایی را در مجموعه استان مشاهده می کنیم، افزود: این همگرایی با محوریت آیت الله موسوی جزایری و همکاری استاندار محترم صورت گرفته است که در این باره استاندار با وجود نماینده دولت در استان بودن اما مواضع شفافی اتخاذ کرده و همگرایی بسیار خوبی نشان داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حل مشکلات استان خوزستان باید جنبه ملی داشته باشد، اظهار داشت: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و استراتژیک خوزستان باید قبول کرد که امنیت خوزستان از امنیت کشور جدا ناشدنی است و نباید سرنوشت کشور را جدا از سرنوشت استانمان تصور کرد.

آیت الله حیدری ادامه داد: خوزستان جلگه ای استثنایی برای کشاورزی و به تنهایی می تواند نیمی از مایحتاج کشاورزی کشور را تأمین کند اما سیاست انتقال آب، نه تنها اجحاف به مردم خوزستان بلکه خیانت به کشور است؛ از این رو کشور را نباید از بهره های خوزستان محروم کرد.

وی خاطرنشان شد: از رییس جمهور و دبیر شورای امنیت ملی می خواهیم در شورای امنیت ملی به مشکلات خوزستان و بحث آب رسیدگی کنند، که این خواسته به حق مردم، علما و مسؤولان خوزستان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: به مسؤولان هشدار می دهیم که مسائل امنیتی کشور را جدا از خوزستان ندانند و در سیاست های وزارت نیرو تجدیدنظر صورت گیرد./9456/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات