۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۹۳۱۳

آیین رونمایی از اثر هنری «قرآن کشتی مطلا» برگزار می شود

برگزاری آیین رونمایی از اثر هنری «قرآن مطلا» در حرم حضرت معصومه(س)، ختم بیش از ۲۳۳ هزار ذکر اعظم در حرم حضرت معصومه(س)، اهدا ۳۲۰۰ جلد کتاب به کتابخانه آستان کریمه اهل بیت(ع)، از مهم ترین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از اثر هنری«قرآن کشتی مطلا» صبح فردا در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

این مراسم با حضور آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله علوی بروجردی از اساتید بر جسته حوزه علمیه قم و استاندار قم صبح فردا در موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می شود.

این مراسم ساعت11 آغاز خواهد شد.

بیش از 233 هزار ذکر اعظم در حرم حضرت معصومه(س) ختم شد

بیش از 233 هزار ذکر اعظم در حرم حضرت معصومه(س) ختم شد

طرح ذکر اعظم به مناسبت‌های مختلف مذهبی و ملی به‌منظور ختم اذکار مذهبی به همت اداره مشاوره و خدمات فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اجرا می‌شود.

بر اساس این گزارش، هم‌زمان با اجرای مسابقه کتاب‌خوانی شهید غربت2 طرح ذکر اعظم با نیت ختم 17 هزار ذکر «لاحَولَ وَ لا قُّوَةَإِلّابالله الْعَلِىِّ الْعَظيم» آغاز شد و تا چندین روز بعد از سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها با مشارکت 156 نفر و ختم 233 هزار و 397 ذکر به پایان رسید.

همچنین، در هر دوره از این طرح به برخی از افراد به قید قرعه هزینه خرید محصولات فرهنگی و مذهبی اهدا می‌شود که برای ذکر «لاحَولَ وَ لا قُّوَةَإِلّابالله الْعَلِىِّ الْعَظيم» این هدیه به راضیه عیوضی از سمنان، آمنه شاکر از تهران و رقیه داداشیان از اهر اختصاص‌یافته است.

لازم به ذکر است، طرح ذکر اعظم از ابتدای بهمن‌ماه با نیت ختم 39 هزار ذکر «الله‌اکبر» به مناسبت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود.

اهدا 3200 جلد کتاب به کتابخانه آستان کریمه اهل‌بیت(س)

مهرانگیز لک قمی بانوی فعال قرآنی و مدیر مؤسسه قرآنی حضرت ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام بیش از سه هزار و 200 جلد کتاب را به‌صورت هدیه به کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) اهدا کرد.

بر اساس این گزارش، بیشتر این کتاب‌ها ویژه حوزه‌های اخلاق، تفسیر، سیاسی، اجتماعی و ادبیات بوده و برای عموم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه جوانان کاربرد دارد.

همچنین، برخی از تجهیزات کتابخانه‌های ازجمله هشت ویترین طبقاتی کتاب نیز توسط این بانوی فعال قرآنی به کتابخانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اهداشده است.

لازم به ذکر است، مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نیز طی دیداری به‌منظور تقدیر از مهرانگیز لک‌قمی تابلو و لوح تقدیری را به وی اهدا کردند.

گزینش، برگرفته از آموزه های قرآنی و مسئولیتی سنگین است

حجت الاسلام فلاحی در دیدار کارکنان هسته گزینش حرم بانوی کرامت گفت: حفظ و حراست کرامت این بارگاه منور از وظایف اصلی کارکنان بخش گزینش آستان مقدس بوده و باید هسته گزینش تمام تلاش خود را به این مسئله مهم معطوف بدارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: وظایف گزینش گران در آستان مقدس، بسیار سنگین و امر خطیری است.

وی خاطر نشان کرد: گزینش یک امر اسلامی و بر گرفته از آموزه های وحیانی است و لذا مسئولیتی سنگین و حساس است.

حجت الاسلام فلاحی در ادامه تاکید کرد: تبیین جایگاه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، از مسائل ضروری گزینش گران است و نهادینه کردن معرفت گزینش شدگان نسبت به بانوی کرامت و جایگاه این مضجع شریف امری مهم می باشد.

خداوند مهم‌ترین شاهد اعمال آدمی است

خانم قاسمی پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم مطهر با اشاره به آیه 51 سوره مؤمن «روزی که شاهدان به پا می‌خیزند و شهادت می‌دهند» گفت: اولین شاهد  اعمال انسان طبق آیه 17 سوره حج که می‌فرماید«ان الله علی کل شهید» خداوند متعال است.

استاد حوزه علمیه خواهران دومین شاهد اعمال انسان را در روز قیامت پیامبران عنوان کرد، افزود: در آخرت هرکس با پیامبر عصر خود محشور می‌شود.

وی سومین گروه گواهان بر اعمال آدمی را ائمه معصوم (ع) عنوان کرد، گفت: از امام صادق علیه‌السلام روایت‌شده در هر دوره‌ای امامی هست که در آخرت شاهد اعمال آدمی است و در عصر آخرالزمان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف شاهد بر اعمال انسان‌ها و به‌ویژه امت اسلامی هستند.

قاسمی ادامه داد: همچنین آیه 21 سوره «ق» فرشتگان را ناظر اعمال انسان معرفی می‌کند.

وی دیگر شاهدان  اعمال انسان را مطابق آیات سوره زلزال، زمین دانست، گفت: ششمین شاهد اعمال آدمی زمان است یعنی همان روزها و ساعت‌هایی که انسان سپری کرده و امام علی علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرمایند«هیچ روزی بر فرزند آدم نمی‌گذرد، که خود آن روز به انسان متذکر می‌شود، که من روز جدیدم و فردای قیامت بر تو شهادت می‌دهم».

استاد حوزه علمیه خواهران خاطرنشان کرد: هفتمین شاهد اعمال انسان وجدان او است که در صورت تکرار گناه وجدان انسان گرفتار غفلت می‌شود بنابراین باید از تکرار گناه و عادت به گناه به‌شدت پرهیز کرد و در آیه 14 سوره اسرا به این موضوع اشاره‌شده و به انسان‌ها در این مورد تذکر داده‌شده  است.

وی افزود: هشتمین ناظر اعمال آدمی اعضا و جوارح او است و در قیامت اعمال انسان در مقابل او تجسم پیدا می‌کنند.

قاسمی ادامه داد:  قیامت را روز یوم الحسرت نامیده‌اند روزی که انسان آرزوی بازگشت به دنیا و جبران اعمالش را دارد.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: در دنیا باید سعی کنیم با رفتارهایی که مورد رضایت خداوند است و با کمک به بندگان خدا برای خود عمل صالح جمع کنیم تا در قیامت در زمره خاسران نباشیم.

احکام محرمیت از طریق شیردادن به نوزاد

خانم وفادار پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر مطهر با اشاره به اسباب محرمیت گفت: در سه مورد زن به مرد محرم می‌شود و این سه مورد شامل نسب (خویشاوند)، سبب (ازدواج)، رضاع یا شیر دادن می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه رضاع یکی از اسبابی است که موجب محرم شدن زن به مرد می‌شود، افزود: شیرخواری که به‌واسطه شیردهی به زن محرم می‌شود اولاً باید زیر دو سال باشد،ثانیاً باید 15 مرتبه از زن شیر بگیرد به اندازه ای که نوزاد سیر شود و میان وعده شیردهی چیزی نخورد و یا یک شبانه‌روز به‌صورت کامل از زن شیر کامل دریافت کند.

وی افزود: تنها در این صورت بچه به فردی که از او شیر خورده محرم می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران در ادامه بحث با اشاره به احکام مراجعه به پژشک تصریح کرد: خانم‌ها به هنگام بیماری فقط باید به پزشک زن مراجعه کنند؛ زیرا طبق فتوای تمام علما مراجعه به پزشک مرد به جز در شرایط اضطرار حرام است.

وفادار ضمن تبیین احکام گفت و گو با نامحرم از بانوان درخواست کرد هنگام گفت و گو با مردان نامحرم درحد ضرورت سخن بگویند؛ زیرا طبق فتوای علما، پیامک فرستادن، چت کردن وگفت و گو با مردان حرام است./837/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات