۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۵۴۵۲۲۹
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آقا نجفی احیا کننده فاطمیه در همدان بود

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جدّ و جهد مرحوم آیت الله نجفی در اقامه عزای اهل بیت(ع)، گفت: آیت الله آقانجفی همدانی بانی احیای فاطمیه در همدان بود و به مردم همدان درس عشق می آموخت.
حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله نجفی اظهار کرد: از جمله ویژگی‌های اخلاقی مرحوم آقانجفی کتوم بودن ایشان بود یعنی اسراری داشت که به راحتی نمی شد از زبان ایشان شنید و شاید پس از مدت‌ها مجالست و مؤانست بارقه‌ای از معنویت باطنی، نگاه و فکر ایشان در مجلس نثار حاضرین می‌شد. 

وی با اشاره به رویکرد آیت الله نجفی با خانواده و بستگان عنوان کرد: جلساتی که نواده‌های این عالم فرزانه نزد پدربزرگ می‌آمدند به بطالت نمی‌گذشت و آقا در این جلسات مطالب علمی می‌پرسید و پاسخگوی سوالات و نکات مورد نظر فرزندان و نواده ها نیز بود. 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به پژوهش محوری مرحوم آقانجفی در خانواده اشاره و بیان کرد: ایشان حتی در خانواده و در بین نزدیکان بر علم محوری و پژوهش محوری تأکید داشت و مطالب علمی راجع به چگونگی تغذیه سالم و رابطه این مساله با روح آدمی به اطرافیان تذکر می داد.

وی در ادامه افزود: مرحوم آقانجفی بسیار کم غذا بودند، ایشان به مستحبات هم مانند واجبات اهمیت می‌داد و مستحبات را لازم و ملزوم واجبات می‌دانست به ویژه برای اهل علم و طلاب بیش از سایرین بر این موضوع تأکید داشت. 

حجت الاسلام رضوی مهر همچنین به تعاملات اجتماعی آیت الله نجفی اشاره و بیان کرد: مسجدی که ایشان در آن اقامه نماز می کرد منحصر به فرد بود چراکه ارتباطات اجتماعی مرحوم و با جوانان و اهل معرفت و معنویات روحی و خلقی ایشان جاذبه بسیاری ایجاد کرده بود. 

وی ضمن تأکید بر این امر که آیت الله نجفی پرچمدار احیای فاطمیه در همدان بود گفت: این مجتهد بزرگوار ایام شهادت حضرت زهرا علیها السلام را دو دهه در مسجد و یک دهه در منزل اقامه عزا می کرد و شاگردانی تربیت کردند که فاطمیه را توسعه و گسترش دادند و امروز شاهد هستیم در سرتاسر استان ما نسبت به سایر استان‌ها جنب و جوش بیشتری در این امر وجود دارد. 

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گریزی هم به وصیت مرحوم آیت الله نجفی داشت و عنوان کرد: ایشان در وصیتنامه خود وصیت می‌کنند در مشهد تدفین شوند و این به دلیل علاقه ایشان به اهل بیت علیهم السلام است و بر همین اساس در روز تشییع و تدفین با جمعیتی کم‌نظیر و اجتماعی با شگوه با حضور علمای قم، مشهد، تهران و اصفهان و نجف و مردم شریف و مومن دوست همدان تشییع و تدفین شدند.

وی افزود: آیت الله نامی و گرانقدر آیت الله شیخ هادی تألهی بر پیکر مطهر مرحوم آقانجفی نماز خواند و این نماز به یاد ماندنی و یادگار از ذهن مردم همدان محو نخواهد شد و همه اینها به دلیل ماندگاری و اثرگذاری است که مرحوم آقانجفی در ذهن و قلب مردم ایجاد کرده بود./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات