۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۴۴۳۹
آیت‌الله امامی کاشانی:

حرف‌های خلاف واقع جامعه را متزلزل می‌کند/ ترامپ ملت آمریکا را ذلیل کرده است

خطیب نماز جمعه تهران جمهوری اسلامی ایران را به حرم تعبیر کرد و با بیان این‌که ارکان نظام هرگز نباید تضعیف شود، خطاب به افرادی که با حرف‌های خلاف واقع، جامعه را متزلزل و مسؤولان را دلسرد می‌کنند، هشدار داد.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند جهان را علیه ایران اسلامی بسیج کنند بر ضرورت بیداری فکری، بصیرتی و زمان‌شناسی ملت و درک مسائل مختلف داخلی و خارجی تأکید کرد.

وی جمهوری اسلامی ایران را به حرم تعبیر کرد و با بیان این‌که تعبیر حرم بودن جمهوری اسلامی افراطی نیست، خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی حرم است و با این همه فداکاری‌ها که شده نباید تضعیف شود؛ ارکان نظام و آنهایی که در رأس نظام هستند هرگز نباید تضعیف شوند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فعالیت‌هایی که قوای سه‌گانه در پیشبرد کشور انجام می‌دهند اشاره کرد و با بیان این‌که کار وسیع و مشکل هم فراوان است، مشکلات پیش‌روی قوه قضائیه را از این منظر یادآور شد و گفت: اگر کسی با دولت، مجلس و قوه قضائیه حرفی دارد این حرف را در جلسات خصوصی بزند.

حرف‌های خلاف واقع جامعه را متزلزل می‌کند

وی تصریح کرد: همینطور حرف زدن صحیح نیست چراکه ممکن است این حرف‌ها خلاف واقع مطرح شود و رسانه‌ها یک حرف خلاف واقع را با ده‌ها دروغ دیگر روی هم بگذارند و جامعه را متزلزل و دست‌اندرکاران را دلسرد و مشکلات برای مردم ایجاد کنند و ملت را تکان دهند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که همه ما در زیر چتر جمهوری اسلامی به سر می‌بریم و رهبری این نظام که ان شاءالله به دست امام عصر(عج) برسد فقیه جامع الشرایط است و همه به همراه او هستند، گفت: با بودن رهبری آگاه، عادل و فقیه مشکلی نیست اما در عین حال باید متن جامعه و نظام جمهوری اسلامی و کیان کشور و اسلام را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سیاست داخلی کشور و بحث‌هایی همچون بسیج دنیا علیه کشور که در حال حاضر مطرح می‌شود، گفت: دنیا خود را علیه جمهوری اسلامی نه علیه مردم بلکه علیه مردم با این عقیده اسلام، بسیج کرده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اتهام آمریکا به ایران مبنی بر دادن موشک به یمن یادآور شد: خود کشور یمن موشک دارد یا از دیگران می‌گیرد و به ریاض پرتاب می‌کند آن وقت آمریکا می‌گوید که ایران این موشک را داده است با این‌که همه کارشناسان می‌گویند که ساخت این موشک برای ایران نیست.

وی با بیان این‌که دشمنان می‌خواهند جهان را علیه ایران بسیج کنند، افزود: خودشان به رژیم سعودی میلیاردها دلار سلاح می‌فروشند و پول سعودی که پول ملت بیچاره این کشور است را از این حاکم بدبخت می‌گیرند و با آن مردم یمن را به خاک و خون می‌کشند و می‌خواهند جنگ را در کشورهای اسلامی ببرند.

ترامپ ملت آمریکا را  ذلیل کرده است

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: ترامپ خبیث ادعا می‌کند که می‌خواهد در مرزهای خارج عدالت و صلح برپا کند و این شعار دروغ را می‌دهد و می‌خواهد تمام فرومایگی‌های خود را با این شعارها جبران کند؛ او با کارهای خود آمریکا را کوچک و ملت آمریکا را ذلیل کرده است.

وی با بیان این‌که ترامپ برای توجیه خود می‌گوید قدس پایتخت رژیم غیرقانونی صهیونیست است و با این حرف دنیای اسلام را علیه خود بسیج کرده است، اظهار داشت: ترامپ می‌خواهد غلط‌های خود را توجیه کند اما غلط روی غلط دیگر می‌گذارد و خیانت‌های گذشته را روشن می‌کند که آمریکا ضد اسلام بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این سخن امام راحل که فرمود «آمریکا شیطان بزرگ و ضد اسلام است»، خاطرنشان کرد: تمام کشورها اقدام ترامپ را محکوم کرده و  یا محکوم می‌کنند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به افزونی قساوت و فساد حاکم بر دنیا، گفت: الآن بسیج علیه جمهوری اسلامی ایران است چرا که نظام اسلامی انسانیت را مدنظر دارد و می‌گوید شما منطقه را به خاک و خون کشیدید و خدای متعال همه نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند همانطور که با نابودی داعش، دشمن را ناامید کرد.

وی با بیان این‌که دشمن برای داعش هزینه‌های فراوانی کرده بود اما داعش مرد و به جهنم واصل شد، یادآور شد: رییس جمهورهای پیشین آمریکا می‌گفتند عراق باید تجزیه شود اما فکر تجزیه در عراق از بین رفت و این کشور استقلال خود را به دست آورد و آن به سبب شجاعت و ایستادگی در برابر دشمن بود./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات