۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۴۳۴۱۹
آیت‌الله صدیقی:

زوال زودهنگام رژیم صهیونیستی قطعی است/ کشورهای اسلامی در دفاع از قدس به صدور بیانیه اکتفا نکنند

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تشکیل محور مستحکم دفاعی و نظامی در کشورهای منطقه با عنوان مقاومت، گفت که زوال زودهنگام رژیم صهیونیستی قطعی و غیرقابل انکار است.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهارات رییس جمهور آمریکا در اعلام قدس به پایتختی رژیم غاصب، جعلی، کودک‌کش و بی‌هویت صهیونیستی و انتقال سفارت کشورش به این شهر شریف را بسیار خطرناک خواند و از وی به عنوان فردی بحران‌زده، بی‌اصالت و منفور در بین ملت‌ها نام برد.

وی با بیان این‌که ظلم به ملت فلسطین سابقه دارد، گفت: سازمان ملل در دو قطعنامه ظالمانه مرز بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها را مشخص و البته قدس را از آن فلسطینی‌ها و به عنوان جایی در اشغال اسرائیل معرفی کرده است اما بعدها کنگره آمریکا تصویب کرد که اینجا به عنوان پایتخت اسرائیل غاصب باشد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این‌که رؤسای جمهور سابق آمریکا تصویب کنگره را اجرایی نکردند اما ترامپ آن را اجرایی کرد، افزود: ترامپ شرور بدون نقاب است و آنها شرور با نقاب بودند. این وحشی بدون ماسک هست و آنها وحشی‌های با پوشش مخملی بودند.

وی ادامه داد: آنها با ملاحظه منافع آمریکا این مصوبه کنگره که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است را عملی نکردند اما ترامپ چون داماد صهیونیسم دارد و با حمایت صهیونیست‌ها به رییس جمهوری رسیده است، منافع و سیاست سرش  نمی‌شود و تنها برای تحقق اهداف آنها تلاش می‌کند.

آیت‌الله صدیقی گفت: اگرچه رؤسای پیشین آمریکا پس پرده، عوامل ثروت و قدرتی که دارند دنیا را غارت می‌کنند را جلو می‌اندازند اما این حرف خطرناک را این فرد جرأت کرد بگوید.

وی تصریح کرد: ترامپ عقل ندارد و همین بی‌عقلی برای کشور و ملت خودش مشکلات بسیاری ایجاد کرده و برای جهان بشریت بحران‌هایی را یکی بعد از دیگری ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم و خدا را در ربوبیتش حکیم و عزیز می‌دانیم و می‌دانیم که ملت و انقلاب ما براساس فرمان و اجرای دستور خدا حرکت می‌کنند از اینرو ملت به پیروی از رهبر معظم انقلاب در خط خدا حرکت کرده و دست غیب و امدادهای الهی را همراه مقاومت و انقلاب دیده است.

گسترش نفوذ سیاسی و عاطفی ایران در منطقه

وی با بیان این‌که در دوران انقلاب، جنگ تحمیلی و فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ دست خدا از آستین بیرون آمد و با امداهای غیبی مردم ما تثبیت و دلگرم‌تر شدند، اظهار داشت: داعش را برای امنیت اسرائیل درست کردند اما نه تنها به هدف شوم و شیطانی خود نرسیدند بلکه سبب تعمیق نفوذ سیاسی، عاطفی و دینی ایران و تشکیل مقاومت در کشورهای منطقه شدند.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: با تشکیل محور مقاومت در کشورهای منطقه حلقه مستحکم دفاعی و نظامی به وجود آمده است که با این مقدمات، زوال اسرائیل نه به مدت طولانی بلکه همین‌ زودی‌ها قطعی و غیرقابل انکار است.

وی افزود: آنها می‌خواستند کشورهای اسلامی را به خود مشغول کنند و فتنه را در داخل این کشورها بیندازند تا مسأله فلسطین به حاشیه برود اما این حرف ابلهانه ترامپ سبب شد که همه کشورهای اسلامی عکس‌العمل نشان دادند و مردم فلسطین یکپارچه به پاخاستند و انتفاضه سوم تشکیل و کنفرانس اسلامی محقق شد.

مسأله فلسطین اولویت نخست جهان اسلام است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: با انعکاس قطعنامه‌ها و تصمیمات جهان اسلام اولویت مسأله فلسطین در جایگاه خود قرار گرفت و افزون بر آن یک بار دیگر انزوای آمریکا در جهان رقم خورد چراکه خود غربی‌ها و هم‌پیمانان اروپایی او این موضع را رد کردند؛ اینها امدادهای غیبی است که آنها هرچه تلاش کنند به ما ضربه بزنند به خود آنها باز می‌گردد.

آیت‌الله صدیقی با بیان این‌که در انتفاضه‌ سوم باید با توصیه هوشمندانه رهبر عزیز انقلاب تمامی مردم به پا خاسته فلسطین که مورد ظلم قرار گفته‌اند مسلح شوند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند، ابراز کرد: کشورهای اسلامی به یک قطعنامه بسنده نکنند بلکه همه به میدان بیایند.

آمریکا مورد نفرت جهانی قرار گیرد تا دست از یاوه‌گویی بردارد

وی افزود: کشورهای اسلامی به توصیه رهبر حزب الله لبنان سیدحسن نصرالله سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی را تعطیل و سفرای آمریکا را احضار کرده و یادداشت اعتراض به آنها بدهند و کالاهای اسرائیلی و آمریکایی را تحریم کنند تا آمریکا هم در انزوای اقتصادی، سیاسی و فکری و مورد نفرت جهانی قرار گیرد و تحت فشار دست از این یاوه‌گویی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌قانونی‌ها بردارد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی فریب خوردگان منطقه که اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی را در منطقه پیاده می‌کنند، گفت: کسانی که آمریکا و قدرت‌های استکباری غرب را یاری می‌کنند و با برنامه‌های آنها و اشاره‌های آن برای مردمشان برنامه‌ریزی می‌کنند در ظلم ظالم کمک کرده و خدا آن ظالم را بر خود این افراد مسلط می‌کند.

وی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان این‌که تقوا راه‌حل برطرف شدن همه مشکلات به ویژه مشکل اقتصادی است، اظهار داشت: نابسامانی در مجاری مدیریتی کشور عکس‌العمل گناهان خود جامعه است؛ اگر بخواهید در ادارات ما کار، نشاط، روح خدمت و اکرام و احترام مردم باشد از خودتان شروع کنید./920/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات