۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۴۱۳۸۴
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

بنیان حوزه علمیه برای ابلاغ رسالت انبیا است

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به حضور سازنده خواهران حوزه علمیه در جامعه، گفت: نباید خواهران حضور خود در حوزه علمیه را کم ارزش ببینند و از نعمتی که برخوردار شدند غافل باشند؛ زیرا هدف نظام مقدس اسلامی تعالی ارزش‌ها بوده و هدف حوزه علمیه نیز همین است.
حجت الاسلام جمشیدی مدیر حوزه علمیه خواهران کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا جمشیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مدرسه علمیه خواهران نرجس خاتون دولت آباد، با اشاره به شخصیت مهربان و لطیف پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان صاحب خلق عظیم و بسیار دارای استقامت و در عین حال لطافت بودند، در روایات از رفتار ایشان با مسلمانان جز دلسوزی و مهربانی دیده نمی‌شود.

خواهران حضور خود در حوزه علمیه را مغتنم بشمارند

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم به پیامبر اکرم(ص) توصیه به استقامت شده است و پس از آن دستور به استقامت برای پیروان ایشان داده شده است، به برکت ولایت ائمه معصومین (ع) استقامت و پایداری به ما رسیده است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و از آن به خوبی پاسداری کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بنیان حوزه علمیه را برای ابلاغ رسالت انبیا دانست و اظهار کرد: همه کسانی که برای ساخت و برپایی این حوزه علمیه تلاش کردند در مسیر صدق و پایداری برای ابلاغ رسالت انبیا و اولیای الهی گام برداشتند، البته این آغاز راه است، بنا گذاشتن اینجا تلاش برای ماندگاری و استفاده از ظرفیت‌ها است و این تلاش تازه اول راه است و قدم بعدی این است که از ظرفیت‌های این مکان مقدس به خوبی استفاده شود.

وی ازفارغ التحصیل شدن حدود یکصد هزار نفر از حوزه علمیه خواهران کشور خبر داد و تصریح کرد: نباید خواهران حضور خود در حوزه علمیه را کم بگیرند و از این نعمتی که برخوردار شدند غافل باشند بلکه باید فرصت حضور در حوزه علمیه را مغتنم بشمارند و از آن در راستای هدایت و رشد و تعالی جامعه بهره ببرند، در هر خانه‌ای که خواهران حوزوی حضور داشتند برکات بسیار و تربیت صحیح فرزندان به خوبی مشاهده شده که این تنها بخشی از برکات حوزه علمیه است.

هدف حوزه علمیه و نام مقدس اسلامی یکسان است

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی خاطرنشان کرد: اعزام بیش از ۱۱ هزار اعزام مبلغ خواهر در تابستان امسال و در ایام تعطیلات تابستانی حوزه علمیه صورت گرفت که آثار و پیامدهای بسیار سازنده‌ای دارد، امیدواریم شجره طیبه حوزه علمیه تا ظهور روز به روز بالنده‌تر و شکوفاتر باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه علمیه خود را همواره حامی نظام مقدس اسلامی می‌داند، عنوان کرد: هدف نظام مقدس اسلامی تعالی ارزش‌ها است و هدف حوزه علمیه نیز همین است، حوزه علمیه و نظام مقدس اسلامی هم هدف هستند و به تعبیر امام خمینی نظام مقدس اسلامی مولود حوزه علمیه است، خداوند تمکنی به نام نظام مقدس اسلامی به حوزه علمیه بخشیده است که باید در راستای حفظ و رشد و تعالی آن کوشا باشیم.

وی مسؤولان را دارای قدرت برای خدمت به اسلام و نظام مقدس اسلامی عنوان کرد و گفت: هر مسؤولی در هر سمتی که حضور دارد باید از قدرت خود در راه حفظ ارزش‌های دینی و باورهای دینی و انقلاب اسلامی استفاده کند و این همکاری و همسویی که در ساخت و افتتاح این مدرسه شکل گرفته است نشان دهنده اهتمام مسؤولان این منطقه در این راستا است./1304/پ۲۰۱/ب۲

ارسال نظرات