۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۱۳۱۰
امام جمعه اهل سنت ارومیه تأکید کرد؛

ضرورت رعایت مسائل فقهی و شرعی در معاملات بانکی

امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: دین کامل اسلام برای هر مسأله ای حکم الهی دارد و امیدواریم در مسائل بانکی و معاملات نیز مسائل فقهی و شرعی بیشتر رعایت شود.
بانکداری اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه بعد از ظهر امروز در نشست گفتمان وحدت با محوریت بانکداری اسلامی که در سالن مجتمع لاله ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مسأله بانکداری با رویکرد اسلامی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: دین کامل اسلام برای هر مسأله ای حکم الهی دارد و امیدواریم در مسائل بانکی و معاملات نیز مسائل فقهی و شرعی بیشتر رعایت شود.

ماموستا بیضاوی با تأکید بر هم اندیشی علمای جهان اسلام و رؤسای بانک ها برای ارائه راهکارهای درست در خصوص بانکداری اسلامی، خاطرنشان کرد: باید حساسیت دینی و عدالت الهی در مسائل بانکی با دلایل قانع کننده مطرح شود.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: حل مسائل اقتصادی یک ضرورت اساسی است و اگر مشکل رعایت مسائل شرعی و فقهی حل شود بسیاری از مشکلات جهان اسلام حل می شود.

ماموستا جلال مرادی، امام جمعه اهل سنت تکاب نیز گفت: ربا و عدم رعایت مسائل شرعی در معاملات، اعلان جنگ با خدا و رسول خداست متاسفانه با این وجود کمتر به مسائل شرعی معاملات بانکی و مالی توجه می شود.

وی تصریح کرد: با وجود مصوبه نظام برای بانکداری بدون ربا، این موضوع رعایت نمی شود.

گفتنی است، نشست گفتمان وحدت با موضوع بانکداری اسلامی به همت اداره فرهنگی و امور روحانیون دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی و مدیریت شعب بانک انصار استان و با حضور روحانیان، ائمه جمعه و جماعت اهل سنت استان در مجتمع لاله سپاه ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب1

ارسال نظرات