۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۴۰۵۷۶
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی:

اضمحلال داعش جلوه ای از درهم آمیختن جهاد و اجتهاد بود

سردار خرم هدف از برگزاری اجلاس روحانیت را اشاعه مفاهیم جهاد و شهادت تا مبارزه با تفکرات تکفیری دانست و گفت: تحقق این امر منوط به همت روحانیانی است که جهاد و اجتهاد را در هم می آمیزند تا بر فتنه بزرگ به اصطلاح مذهبی منطقه که نقشه شوم دشمن و شکست خورده استکبار است، فایق آیند همچنان که اخیرا شاهد اضمحلال داعش بودیم.
سردار خرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار عابدین خرم امروز در اجلاس روحانیت کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی که با حضور دوهزار نفر از روحانیان شیعه و سنی استان در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: شهدای روحانیت در دورانی که نیازمند جهاد بود رشته تعلقات درس و بحث را بریدند و در جبهه های حق علیه باطل حاضر شدند تا پرچم اسلام را برافراشته نگه دارند.

وی قشر روحانیت را پرچمدار دفاع از انقلاب اسلامی خواند و افزود: روحانیان به دور از شعار و تعارفی با تقدیم بیش از 3 هزار و 400 شهید نسبت به جمعیت آن زمان، سهم نخست را در آبیاری شجره انقلاب اسلامی داشتند.

سردار خرم تصریح کرد: روحانیت در میان تمام رزمندگان از جمله سپاه انقلابی، بسیج مردمی و ارتش مکتبی حاضر بودند و با تقش تبلیغی و رزمی در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن داشتند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی تأکید کرد: شهدای روحانیت در دوران جنگ تحمیلی راهگشای شبهات اعتقادی، معلم آموزه های دینی و مشوق طی طریق الی الله بودند بنابراین در شرایط امروزی و در این هجمه سنگین فرهنگی و جهالت برخی از منحرفین باید بیش از پیش به رهنمودهای مقام معظم رهبری که می فرمایند:«باید یاد حقیقت شهادت را در مقابل طوفان دشمن نگه داشت»، عامل باشیم.

وی هدف از برگزاری اجلاس روحانیت را اشاعه مفاهیم جهاد و شهادت تا مبارزه با تفکرات تکفیری و تروریستی دانست و گفت: تحقق این امر  منوط به همت روحانیانی است که جهاد و اجتهاد را در هم می آمیزند تا بر فتنه بزرگ به اصطلاح مذهبی منطقه پیرامونی کشور که نقشه شوم دشمن و صد البته شکست خورده استکبار است، فایق آیند همچنان که اخیرا شاهد اضمحلال داعش بودیم.

سردار خرم به اقدامات کنگره 12 هزار شهید استان در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره 87 شهید روحانی پرداخت و گفت: آثار، اسناد و وصیتنامه های شهدای روحانیت استان به صورت کامل جمع آوری شده است.

وی با اشاره به مصاحبه با خانواده، دوستان و همرزمان شهدای روحانیت خاطرنشان کرد: کتاب زاهدان راه عشق، خاطرات شهدای روحانی و یادهای ماندگار تألیف و چاپ شده است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات