۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۳۵۷۰۲
نمایشگاه مطبوعات؛

استاندار قم: تقویت فرهنگ عمومی نیازمند انسجام در راهبردهای فرهنگی است

صادقی به ظرفیت بالای حوزه‌های علمیه در ارتقای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: انسجام بیشتر مراکز فرهنگی در راهبردهای کلی فرهنگ، سبب تقویت فرهنگ عمومی استان قم می‌شود.
حضور صادقی استاندار قم در غرفه خبرگزاری رسا در چهارمین روز از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مهدی صادقی با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، از غرفه خبرگزاری رسا بازدید کرد و در مصاحبه با خبرنگار این رسانه حوزوی، گفت: دستگاه های زیادی به مقوله فرهنگ و فرهنگ عمومی توجه دارند.

استاندار قم با بیان این که دستگاه های فرهنگی و تبلیغی زیادی در قم فعالیت دارند، اظهار داشت: متأسفانه میان آنچه که انجام شده و انتظار می رود، فاصله وجود دارد.

وی با اشاره به این که بسترهای آسیب زیادی وجود دارد، بیان داشت: به شکل کارشناسی و تفکیک کارگروه های ویژه، مقوله آسیب ها در حوزه های مربوط به خود آن کارشناسی می شود تا راهکارهای مناسب عملی و تأثیرگذار داشته باشیم.

صادقی خاطرنشان کرد: فرهنگ، مقوله درازمدتی است و به سرعت نمی توان از آن نتیجه گیری کرد؛ فرهنگ جای کار زیادی دارد و در حال حاضر نقطه آسیب جدی ما در این زمینه است.

وی به تشریح برنامه های فرهنگی استانداری قم پرداخت و گفت: ما تا جایی که بتوانیم به شکل مستقیم به وظایف خود در زمینه فرهنگی عمل می کنیم و به حسن اجرای مراکز فرهنگی نظارت داریم.

استاندار قم تصریح کرد: ما درصدد همگرایی با سیاست های کلان کشور در زمینه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم و دستورالعمل های صادره را رصد و بازرسی می کنیم تا به یک فرهنگ سازمانی قوی دست پیدا کنیم.

وی افزود: یکی از ظرفیت ها و امکانات بسیار خوب ما مراکز متعدد حوزویان است که همه آن ها به مقوله فرهنگ می پردازند اما باید انسجام بیشتری در راهبردهای کلی فرهنگ داشته باشند تا ما هم به عنوان استفاده کننده از فرهنگ عمومی بتوانیم از آن ها بهره ببریم./998/۲۰۱/ح

ارسال نظرات