۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۳۳۷۲۴
در حاشیه جلسه هیأت دولت؛

ابتکار: ۱/۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی پیش بینی شده است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مورد اشتغال بانوان روستايي گفت: حدود ۱/۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی پیش بینی شده كه به دنبال تأمين اعتبارات سهم بانوان روستايي در اين راستا هستيم.
ابتکار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد اينكه برنامه‌های معاونت متبوعش برای اشتغال زنان چه خواهد بود، گفت: در اين زمينه ما چندين مسير را براي اشتغال بانوان انتخاب كرده ايم، يكي از اين مسيرها بحث 1/5 میلیارد دلاری است که برای اشتغال روستایی پیش بینی شده كه به دنبال تامين اعتبارات سهم بانوان روستايي در اين راستا هستيم.

وي ادامه داد: در ماده 80 قانون موضوع اعتبار براي اشتغال زنان سرپرست خانواده پیش بینی شده است و ما تنها ساز و کارهايي را برای این امر تعریف می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور خانواده و زنان تأكيد كرد: سال گذشته ما در شهر ري پايلوتي  را در مورد اشتغال زنان انجام داديم، اين برنامه چارچوب و هماهنگی بین بخشی برای بهبود شرایط زنان سرپرست خانواده را تعریف کرده بود و در صدد هستيم اين پايلوت را فراگير كنيم.

ابتکار يادآور شد: موضوع ا شتغال بانوان با کارآفرینی، ارتقای سطح مهارت ها و آموزش ها مرتبط است، از اين رو تلاش ما نيز بر اين است كه زمینه بنگاه داری توانمندی ها و آموزش ها را برای کارآفرینی زنان ارتقا بدهیم.

وي در پايان گفت: براي ارتقاء توانمندی ها و آموزش ها اقدام به برگزاری دوره های آموزشی از طریق سازمان های مردم نهاد و دانشگاه كرده ايم./٨١٦/۲۰۲/ح

ارسال نظرات