۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۲۹۷۵۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

فراخوان اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی»، سفر تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی و فاقد روحانی بودن نیمی از مجالس عزاداری حسینی در استان عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فرد، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: سه اجلاس شهرستانی و یک اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ایام محرم مقرر شده است که تا قبل از اجلاس سراسری نماز یعنی تا ۲۸ صفر، سه اجلاس شهرستانی و یک اجلاس استانی نماز در خراسان شمالی برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی فرد افزود: اولویت برگزاری اجلاس نماز در شهرستان‌ها، با فرمانداران و ائمه جمعه‌ای است که زودتر اعلام آمادگی می‌کنند.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی همچنین از انتشار فراخوان بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز و فضای مجازی» خبر داد و گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در اجلاس استانی می‌توانند آثار و تولیدات خود در فضای مجازی را تا نیمه دوم آبان ماه در سایت ستاد اقامه نماز خراسان شمالی بارگذاری کنند.

سفر تولیت آستان قدس رضوی به خراسان شمالی

محمد اکبرزاده، مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در خراسان شمالی از سفر تولیت آستان قدس رضوی به استان خبر داد و گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به خراسان شمالی در ۱۹ مهرماه جاری به این استان سفر می‌کند.

وی اظهار داشت: تولیت آستان قدس رضوی به‌عنوان مهمان و سخنران ویژه مراسم بزرگداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی٬ به این استان سفر می‌کند.

اکبرزاده افزود: سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جمع مردم خراسان شمالی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در روز 19 مهر٬ مهم‌ترین برنامه سفر ایشان به استان است.

۵۰ درصد مجالس عزاداری امام حسین در خراسان شمالی فاقد روحانی است

حجت‌الاسلام رضا نوری امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: ۵۰ درصد مجالس عزاداری امام حسین (ع) در این استان فاقد روحانی است که باید تدابیر ویژه اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: برای اینکه عاشورای حسینی با معرفت به مردم معرفی شود نیازمند الزاماتی است که یکی از آن‌ها حضور روحانیون و علما در مجالس عزاداری است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه در حال حاضر مجالس عزاداری امام حسین (ع) در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و منازل برپا می‌شود، افزود: در حقیقت معارف امام حسین (ع)، اهداف قیام ایشان و عبرت‌ها از طریق روحانیون به مردم منتقل می‌شود؛ اما نیمی از مجالس عزاداری این ایام از این نعمت محروم هستند.

امام‌جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: 50 درصد مجالس عزاداری این استان فاقد روحانی است که بتواند اهداف قیام امام حسین (ع) را به مردم معرفی و در آن‌ها روشن گری و بصیرت افزایی ایجاد کند.

راه‌یابی اثر هنرمند خراسان شمالی به جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه

ابوالحسن حیدری، معاون امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه‌یابی اثر هنرمند استان به بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران خبر داد و اظهار کرد: فیلم داستانی «برای فروش» به نویسندگی و کارگردانی علی بناییان و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوان خراسان شمالی به بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

حیدری درباره این هنرمند استان تصریح کرد: علی بناییان از فیلم‌سازان جوان و عضو انجمن سینمای جوان خراسان شمالی است./9314/پ204/ب1

ارسال نظرات