۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۱۸۹
رییس ستاد اجرایی زکات آ‌ذربایجان غربی:

تبلیغ چهره به چهره مؤثرین شیوه ترویج دین است

حجت الاسلام شوقی با اشاره به اهمیت تبلیغ و بیان احکام الهی به ویژه احکام زکات و ترویج این فریضه الهی، گفت: تبلیغ چهره به چهره مؤثرترین شیوه بیان معارف و احکام الهی است.
حجت الاسلام جابر شوقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جابر شوقی رییس ستاد اجرای زکات آذربایجان غربی شنبه شب در مراسم طلایه داران تبلیغ با موضوع زکات و آسیب های اجتماعی که در مصلی اعظم امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) دومین نهادی بود که از سوی امام راحل بعد از انقلاب تشکیل شد تا به مستضعفان جامعه رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد انقلابی و زیر نظر مستقیم بیت رهبری است، افزود: تمام وجوهات و صدقات مردم که به این نهاد وارد می شود به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در حساب مستمندان هزینه می شود و هزینه کرد آن تنها برای فقرا است.

رییس ستاد اجرایی زکات آذربایجان غربی با اشاره به این که هزینه های جاری این نهاد از اعتبارات دولتی پرداخت می شود و حقوق کارکنان از طریق دولت هزینه می شود، ادامه داد: هیچ دخل و خرجی از اهدایی صدقات مردمی در مخارج کمیته امداد صورت نمی گیرد و صدقات و اهدایی مردم تنها برای فقرا هزینه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت زکات را مورد اشاره قرار داد و گفت: بسیاری از کسانی که مخاطب پرداخت زکات هستند به احکام این فریضه الهی آگاه نیستند، امروز زکات یک مسأله مهمی است که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر باشد.

حجت الاسلام شوقی با بیان اینکه اگر مردم احکام زکات را ندانند و زکات خود را پرداخت نکنند دچار لقمه حرام خواهند شد، ابراز داشت: همین لقمه حرام آسیب های بزرگ اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، از این رو مبلغان در بیان اهمیت و احکام زکات بسیار توجه کنند.

وی با تأکید بر بیان احکام الهی در منابر، خاطرنشان کرد: از مردم کسانی هستند که از ابتدایی ترین احکام بی خبرند، از این رو لازم است احکام الهی به ویژه حکم زکات برای مردم بازگو شود.

رییس ستاد اجرایی زکات استان با بیان اینکه یک بیستم زکات استان را نتوانسته ایم جمع آوری کنیم، ادامه داد: برای ترویج پرداخت زکات یکی از بهترین شیوه های تبلیغ چهره به چهره است که دارای تأثیرگذاری بالایی است./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات