۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۲۲۱۲۸
آیت الله علوی گرگانی:

بخشی از درآمد دولت برای احیای اقدامات علمای دین هزینه شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: خوب است بخشي از درآمد دولت در زمينه توجه به علمای ديني و آثار آنها هزينه شود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله سید محمدعلی علوي گرگاني در ديدار سيد عباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه آقاي صالحي هميشه سابقه خوب كاري را داشته اند، اظهار داشت: برخي از مواقع وزراء در منصبي كه قرار مي گيرند تا بخواهند به كار آشنا شوند طول مي كشد، اما آقاي صالحي پيش از اين در همين دستگاه كار كرده و به اين حوزه آشنا هستند.

وي ادامه دارد: امروز ما به عنوان روحانيت نيز مي توانيم نكاتي را گوشزد كرده و چنانچه راهنمايي در برخي بخش ها باشد خدمت وزير ارائه دهيم، زيرا اين وزارتخانه سر و كارش با امور ديني است، حوزه هايي هم كه در اين وزارتخانه وجود دارد بيشتر به سوي حوزه هاي ديني حركت مي كند، دين هم بهترين چيز براي انسان است.

حضرت آيت الله علوي گرگاني تأكيد كرد: انتظارات و توقعات از اين وزارتخانه بالا است و ممكن است مردم به دنبال اين انتظارات باشند اما نمي توان همه را پوشش داد، اما اين را مجدد تأكيد مي كنم هر چه در جهت امور ديني تلاش كنيد سزاوار و شايسته است.

وي يادآور شد: مسأله رسيدگي به امور اجتماعي مردم بسيار مهم است، در اين ميان يك نكته بسيار مهم وجود دارد و آن اين كه مراكزي كه مردم در آن همايش، جشن و جلسات برگزار مي كنند مورد نظارت نیست و برخي موضوعات در اين شرايط رعايت نمي شود.

حضرت آيت الله علوي گرگاني ابراز داشت: بنده توصيه مي كنم در بُعد سينما و تئاتر و ديگر حوزه ها قدري موضوعات و مسائل مختلف رعايت شود.

وي بيان كرد: بنده در ديدار با حجت الاسلام و المسلمين رئيسي هم گفتم روش و منش حضرت آيت الله بروجردي را در پيش بگيريد، ايشان هميشه تأكيد داشتند كه تلاش كنيم كه اقدامات بزرگان ديني خود را احياء كنيم، پس چقدر خوب است يك بخشي از درآمد دولت در زمينه توجه به علمای ديني و آثار و روش آنها هزينه شود.

حضرت آيت الله علوي گرگاني اضافه كرد: به حوزه هاي هنري بيشتر توجه شود، در واقع هنر بايد در جامعه جا بيفتد زيرا اسلام نيز بر روي هنر تأكيد دارد.

وی در پايان گفت: بنده به آقاي واعظي رييس دفتر رياست جمهوري نيز اشاره داشتم كه با وجود لباس جديدي كه بر تن رييس جمهور شده است اميدوارم بتوانند عملكرد خوبي را در دولت داشته باشند و شما نيز در اين عرصه اقدامات خوبي را داشته باشيد./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات