۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۲۰۴۵
با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران؛

مراسم قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم دعای پرفیض عرفه عصر امروز همزمان با نهم ذی الحجه با حضور حیل عظیم زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
دعای عرفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد عصر امروز مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم معنوی پیش ازقرائت دعای عرفه حجت الاسلام و المسلمین تهرانی، کارشناس مذهبی به سخنرانی پرداخت.

همچنین پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام نیز به مناسبت برگزاری مراسم برائت از مشرکین در سرزمین وحی نیز قرائت شد.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی در این آیین با تشریح معنی کلمه « عرفه» گفت: کلمه «عرفه» در اصل به معنای معرفت و شناخت است و پروردگار در سرزمین عرفات خودش را همچون برگزاری جلسه معارفه ای به بندگان خویش معرفی می کند تا بندگانش نسبت به او شناخت پیدا کنند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه شناخت و معرفت خدا در این روز تنها محدود به حضور در سرزمین عرفات نیست، افزود: دلیل نامیده شدن این روز به نام روز عرفه برای تفهیم این مطلب است که هر کسی در هر جایی می تواند معرفت خدا را از طریق مشاهده تجلی او در اطراف خود کسب کند؛ چرا که همه هستی حرم پروردگار و محل شناخت او است.

وی ارزش سرزمین عرفات را به دلیل حضور ولی خدا و حضرت حجت (عج) در آن مکان دانست و خاطر نشان کرد: بندگان خدا باید در این روز با خداوند درد دل کنند و از خداوند بخواهند همانگونه که به حضرت ولی عصر(عج) فیض خویش را عطا می کند، به آنان نیز نظر لطف و مرحمت خویش را بیفکنند.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با اشاره به نقش امام حسین(ع) در معرفی خداوند به بندگان او در دعای عرفه گفت: امام حسین(ع) با دعای عرفه خداوند را به ما شناساندند و باید این نعمت بزرگ را پاس بداریم.

کارشناس مذهبی عرفان واقعی را در این دعای شریف مستتر دانست و افزود: این دعا دل های مرده را به واقع زنده می کند و اگر فردی به دنبال شناختن عرفان واقعی و تمیز آن از دیگر عرفان های کاذب است، می تواند با رجوع به این دعای شریف به مقصود خود برسد.

همچنین در حین برگزاری این مراسم پیکر مطهر سه تن از شهدای تیپ فاطمیون از میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.

پیکر مطهر شهیدان «ابراهیمی»، «باقری» و «محمدی» پس از ورود به حرم مطهر رضوی در جایگاه ویژه ایوان ولیعصر(عج) قرار گرفت و زائران و مجاوران در حضور این پیکر های مطهر به قرائت دعای عرفه پرداختند./۸۶۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات