۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۵۲۲۰۰۲

اخبار کوتاه خراسان شمالی

برگزاری ۱۰۰ برنامه محوری دهه امامت و ولایت در بجنورد، راه‌اندازی سه موکب خراسان شمالی در اربعین و پیش‌بینی جمع آموری ۲۰ میلیارد ریال کمک مردمی در عید قربان عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، با اشاره به آغاز جشن‌های دهه امامت و ولایت، از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر اظهار داشت: 100 برنامه محوری به مناسبت دهه امامت و ولایت در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن‌های دهه امامت و ولایت در این ایام در سطح 150 مسجد و حسینیه شهرستان بجنورد با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار داشت: اعزام مبلغ به مساجد و حسینیه‌ها، برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع امامت و ولایت، شعرخوانی، جنگ شادی، برگزاری دعای عرفه و نماز عید سعید قربان را از اهم برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در دهه امامت و ولایت است.

برپایی سه موکب خراسان شمالی در مرز مهران و کربلا

محمدتقی ایرانی، جانشین ستاد اربعین و معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان شمالی از برپایی سه موکب خراسان شمالی در اربعین امسال خبر داد.

وی با بیان اینکه به جهت رعایت حال زائران حسینی از این استان، سه موکب در نقاط مختلف پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: یک موکب در مرز مهران با عنوان شهدای خراسان شمالی، موکب دوم در کربلا با عنوان اصحاب خراسانی و موکب سوم در با عنوان قمر بنی‌هاشم و به همت مردم شهرستان مانه و سملقان در کربلای معلا برپا می‌شود.

پیش‌بینی جمع آموری 20 میلیارد ریال کمک مردمی در عید قربان

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان ‌شمالی گفت: پیش‌بینی می‌شود در عید قربان 20 میلیارد ریال کمک مردمی در استان جمع‌آوری شود.

وی اظهار کرد: همزمان با عید سعید قربان پیش‌بینی می‌شود مردم نیکوکار و خیرین استان 20 میلیارد ریال در قالب نقدی و غیرنقدی به این سازمان کمک کنند.

اهرابی با بیان اینکه بین خانوارهای نیازمند در استان دو کیلو گوشت گرم به ارزش 700 هزار ریال توزیع می‌شود، ادامه داد: با توجه به تحت پوشش بودن 32 هزار خانوار انتظار داریم که مردم گوسفند زنده و یا گوشت‌های گرم خود را به این نهاد اهداء کنند.

راه‌یابی ۳ هنرمند خراسان شمالی به جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان

ابوالحسن حیدری، معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سه هنرمند استانی به مرحله نهایی بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان راه یافتند.

وی اظهار کرد: پس از داوری‌های انجام شده و از بین آثار ارسال‌شده به بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان، سه نفر از هنرمندان استان برای شرکت در مرحله نهایی این جشنواره در شهر کرمان پذیرفته شدند.

حیدری با اعلام اسامی راه‌یافته به این مرحله افزود: حسام‌الدین جواد زاده در رشته تصویرسازی، سید حسین فرخی در رشته نقاشی و محمدرضا علی پور در رشته پوستر، هر سه از شهرستان بجنورد در مرحله نهایی جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان حضور خواهند داشت.

وی گفت: مرحله نهایی بیست و چهارمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ شهریورماه سال جاری در استان کرمان و با حضور هنرمندان جوان منتخب از سراسر کشور برگزار خواهد شد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات