۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۲۱۹۹۵
آیت الله حسینی بوشهری:

وزير ارشاد نگاهی ژرف به موضوعات داشته باشد/ آمادگی برای برپایی نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه را داریم

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که حمايت از آثار مكتوب حوزويان بسيار خوب است، گفت: امروز مي توانيم نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه را برپا كنيم.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري در ديدار سید عباس صالحی، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اينكه آقاي صالحي به عنوان فرزند حوزه وظيفه خطيري را خواهند داشت، اظهار كرد: كار در ارشاد بسيار سنگين است، انتظارات و نگاه ها نسبت به وزير فرهنگ و ارشاد از سوي حوزه، دانشگاه و اصحاب فكر بالا است.

وي ادامه داد: همه از جايگاهي كه دارند فكر مي كنند و از شما انتظار دارند كه از جايگاهي كه داريد توقعات را برآورده كنيد، حضور شما در حوزه به عنوان يك چهره شاخص فكري و اهل قلم در ذهن ما مانده است، همچنين براي هيچ كسي پوشيده نيست حضوري كه شما در معاونت فرهنگي داشته و فعاليت هاي  خوبي را هم داشتيد، اميد است در اين سمت حداكثر بهره برداري را در اين زمان كوتاه داشته و در اين دوره برنامه هاي خوبي را انجام دهيد.

امام جمعه قم تأكيد كرد: وضعيت امروز حوزه نسبت به سال هاي قبل قابل مقايسه نيست، تعداد كتاب هايي كه در قم منتشر مي شود بيشتر شده است، انجمن هاي حوزه امروز يك ظرفيت خوب هستند، در اين ميان وزارت ارشاد يكي از وزارتخانه هاي نزديك به حوزه است كه مي تواند از ظرفيت حوزه براي نظام جمهوري اسلامي كمك بگيرد، امروز سؤالاتي وجود دارد كه حوزه مي تواند پاسخگو آن باشد.

 

وي يادآور شد: معاونت پژوهش حوزه در يك برهه كار خوبي را انجام داد، در يك طرحي از تمام وازرتخانه ها خواستار شد كه در زمينه مسائل ديني هر پرسشي دارند مطرح كنند، خوشبختانه اكثر انجمن هاي علمي حوزه نيز به بررسي اين سوالات پرداختند.

آيت الله حسینی بوشهري ابراز داشت: برپايي نمايشگاه كتاب در اين سال ها به خوبي از سوي شما برگزار شده است، در اين ميان يك پيشنهاد دارم و آن هم اين است كه امروز مي توانيم نمايشگاه تخصصي كتاب حوزه را برپا كنيم.

وي با تأکید به حمايت از حوزويان در بخش كتاب و نشر، گفت: حمايت از آثار مكتوب حوزويان بسيار خوب است، بسياري از تأليفات حوزويان فقط در حد تأليف مانده و چاپ نشده است، از اين رو توقع داريم با توجه به اقتضاء شرایط شاهد گسترش نشر در مجموعه هاي مختلف باشيم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به موضوع هنر، تصريح كرد: در بحث هاي هنري حوزه مدتي است بخشي از كار خود را در مورد هنر ديني و اسلامي قرار داده است، همايش شعر اين روزها برپا مي شود كه كار ارزنده اي به شمار مي آيد، همچنين بحث رمان و داستان موضوع ديگر است كه بين حوزه و ارشاد مي تواند به عنوان يك حلقه وصل باشد.

وي بيان كرد: پيشنهاد بنده اين است كه وزير ارشاد با يك نگاه ژرف به موضوعات نگاه كند، متاسفانه در گذشته برخي مسائل فضاي كار ارشاد را گرفته و پتانسيل ارشاد مشغول يك موضوع مي شد، بنابراين نگاه وزير مي تواند به هر موضوعي يكسان باشد تا براي اتفاقي خاص ذهن و وقت وزير درگير نباشد.

آيت الله بوشهري در پايان گفت: تعامل در سطح مراجع، روحانيت، مركز مديريت حوزه و طلاب مي تواند به فعاليت ارشاد كمك كند و روحانيت هم آمادگي همكاري را دارد، با منصب وزارت از سوي آقاي صالحي اميد است فصل جديدي براي همكاري بين ارشاد و حوزه ايجاد شود./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات