۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۲۰۵۵۳
امام جمعه زاهدان:

ولایت‌مداری و مردم سالاری دینی سرلوحه کار دولت‌مردان باشد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ولایت محوری، ولایت مداری و آشنایی با مردم سالاری دینی از جمله مواردی است که دولتمردان باید سرلوحه کار خویش قرار دهند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با اشاره به ایجاد یک تحول شگرف ارتباطی میان مجلس شورای اسلامی و‌ دولت گفت: مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی بهتر عملکرد وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم، پنج روز پر کار را در پرونده کاری خود ثبت کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام دادن رأی اعتماد، اتحاد مسؤولان در خدمت رسانی به مردم است افزود: این کار توأم با سعه صدر و همدلی نمایندگان و هیأت رئیسه مجلس با دولت در سرعت بخشیدن به کار بود که به 16 وزیر از 17 وزیر پیشنهادی رأی اعتماد دادند و بدین ترتیب کابینه دوازدهم شکل گرفت.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: وظیفه خطیر دولت صیانت از سرمایه اعتماد مردم و‌ مجلس و ‌پرداختن سهم خویش در این همدلی و همکاری با دولت دوازدهم است.

وی با تأکید بر اینکه همه اعضای دولت باید گیوه‌ها را ور بکشند و در خدمت رسانی به مردم بدوَند خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم با انبوهی از مشکلات اقتصادی و‌ معیشتی، مسکن، بیکاری، تعطیلی نیمی از کارخانه ها و کارگاه های تولیدی، وعده های به جا مانده از دوره گذشته و طرح های نیمه تمام مواجه است.

خطیب جمعه زاهدان مهم‌ترین مطالباتی را که در دولت نسبت به اسناد بالادستی وجود دارد چشم انداز جمهوری اسلامی در افق 1404 ایران در پایان برنامه 20 ساله معرفی کرد و گفت: بر اساس این برنامه باید ایران در سال ۱۴۰۴ در جایگاه اول مسائل اقتصادی، علمی و فناوری در سطح آسیای جنوب غربی که شامل آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه می‌شود قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: جنبش نرم افزاری تولید علم، رشد اقتصادی، ارتباط ملی راجع به ثبت درآمد سرانه، رسیدن به اشتغال کامل، توزیع مناسب درآمدها، نهاد مستحکم خانواده به دور از فقر و فساد اجتماعی و بهره‌مندی از محیط زیست مطلوب از دیگر مطالبات بالادستی از دولت ما است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان مهم‌ترین وظیفه دولت را تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و چشم انداز نظام در افق 1404 دانست و‌ گفت: اهداف این برنامه عبارت هستند از رشد اقتصادی 8 درصدی در سال، ایجاد سالانه 955 هزار شغل، جذب سالانه 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی، افزایش سالانه 20 درصدی صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و‌ کار که دستیابی به این اهداف جز با مدیریت جهادی امکان‌پذیر نیست.

وی خطاب به دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: این دولت باید در 40 سالگی نظام، ضمن پرهیز جدی از ضعف‌های دولت های قبلی نمادی از عصاره فضائل یازده دولت پیشین باشد.

امام جمعه زاهدان شهیدان باهنر و رجایی را دو الگو در مدیریت جهادی و دو چهره تابناک نظام اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: خاستگاه این دو بزرگوار از بطن مردم محروم جامعه است و آنچه که در نظر ایشان در اولویت قرار داشت تطمیع در برابر ولایت و رهبری بود؛ بنابراین همه دولت‌ها موظف هستند که این عزیزان را به عنوان الگوی کار خویش بشناسند.

وی به زیباترین دستمایه دولتمردان در الگو قرار دادن این شهیدان اشاره کرد و گفت: ولایت محوری، ولایت مداری و آشنایی با مردم سالاری دینی از جمله این دستمایه ها است که اگر هر دولتی این ها را سرلوحه کار خویش قرار دهد پیروز میدان خواهد شد.

آیت الله سلیمانی درخصوص وظایف دولتیان در قبال شهدا اظهار کرد: امیدواریم انجام ‌وظایفی مانند توکل به خدا، خودباوری، عدم اعتماد به غرب، برنامه‌ محوری، تقویت قانون مداری و پرهیز از دو قطبی سازی های تفرقه انگیز و استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات کشور را در اولویت کار خود قرار دهند.

خطیب جمعه زاهدان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در‌خصوص تربیت نسل جوان اظهار داشت: مسؤولان باید تلاش کنند تا جریان های انقلابی و فرهنگی در جامعه گسترش یابد؛ چراکه افزایش جوانانی مثل شهید حججی برای حفظ فرهنگ ناموس، ایثار و‌ دفاع از اسلام ضروری است‌.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات سردار رحیمی فرمانده انتظامی استان تصریح‌ کرد: به سردار قنبری که با کوله باری از تجربه، سکان داری نیروی انتظامی استان ما را پذیرفت خیر‌ مقدم می‌گوییم./۸۳۱/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات