۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۲۰۵۰۱
آیت الله صدیقی:

مسؤولان از شهید حججی الگو بگیرند/ ریاست جمهوری به پز دادن، رفاه و رضایت بیگانگان نیست

خطیب نماز جمعه تهران از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان شاخص مسؤولیت در نظام اسلامی نام برد و با اشاره به وعده انتخاباتی رییس جمهور در حل مشکل بیکاری و افزایش تولید، تحقق این امر را به جز روحیه تلاش جهادگرانه امکان پذیر ندانست.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از شهید محسن حججی به عنوان حجت خدا نام برد و گفت: با شهادت محسن حججی حجت بر همه تمام است و دیگر بازیگری ها و سیاست بازی ها کافی است.

وی با بیان این که خدای متعال در میان این بازی های سیاسی و رقابت در قدرت ها و حزب بازی ها جوان 25 ساله ای را علم می کند و خط بطلان بر همه حرکت های انحرافی می کشد، تصریح کرد: محسن حججی که مظهر همه قلوب را متوجه سنگر جهاد، ایثار، تقوا، ایمان و ولایتمداری کرد، احسان الهی و سفره رحمت خدا شد و برای ما عبرت بود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که جوان های بسیاری این آمادگی را دارند که از همه چیز خود بگذرند و در میدان جهاد و دفاع قدم بگذارن و جانشان را در راه خدا نثار کنند، افزود: انقلاب اسلامی ایران هرگز غروب ندارد.

وی تصریح کرد: عده ای غافل نباشند و فکر کنند که همه لیبرال و سکولار و دنبال زندگی مرفه و اشرافی هستند، ما شهید حججی ها داریم و اینها امروز سر سفره شهدا مایه افتخار تاریخ و بقای انقلاب هستند و این تفکر یک شجره طیبه ریشه داری است که همیشه میوه خواهد داشت و ادامه دارد.

ریاست جمهوری به پز دادن و رضایت بیگانگان نیست

آیت الله صدیقی با اشاره به هفته دولت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: ریاست جمهوری به پز دادن، رفاه، تجملات و رضایت بیگانگان نیست چنانچه در نظام اسلامی رییس جمهوری بود که در بندگی گوی سبقت را برد، در ولایتمداری مدال گرفت و ارزش معامله با خدا را پیدا کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که شهید رجایی و شهید باهنر شاخص مسؤولیت در نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: یک کشور اسلامی که مسؤول آن در تراز نظام اسلامی برپایه خون شهدا و مبتنی بر فقاهت قرآنی و روایی و نایب امام زمان(عج) رهبر او است، باید چنین رییس جمهور و چنین نخست وزیری داشته باشد.

وی در ادامه از ایمان و باور واقعی به عنوان ملاک های خدمت در نظام مقدس اسلامی نام برد و گفت: شهید رجایی از خود لحظه ای غافل نبود، رییس جمهور شد و لباس، اخلاق و روابطش عوض نشد و تمام دغدغه اش این بود که نکند امام دستوری بدهد و اینها در انجام دستور نائب امام زمان(ع) تعلل کرده باشند.

رییس جمهور وعده های خود را عملی کند

آیت الله صدیقی تصریح کرد: انتظار ما از دولت، مجلس و قوه قضائیه این است که خدا را در محیط کار خود مطرح کنند، موعظه بشنوند و کسی باشد که آنها را به یاد خدا و قیامت بیاندازد.

وی از خستگی ناپذیری به عنوان دیگر ملاک خدمت و مسؤولیت در نظام اسلامی نام برد و گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی به جز ترازی در تراز شهید رجایی و باهنر امکان ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وعده حل مشکل بیکاری و افزایش تولید که از سوی رییس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات مطرح شد، تحقق این امر را به جز روحیه تلاش جهادگرانه امکان پذیر ندانست و از شهید قدوسی یاد کرد که با همه تلاش های شبانه روزی، در این زمینه به شهید رجایی غبطه می خورد و او را پرکارتر از خود می دانست.

وی تصریح کرد: امروز مسؤولان ما باید برای حل مشکلات کشور چنین روحیه ای داشته باشند تا بتوانند ایران اسلامی این رهاورد خون شهیدان و شجره ولایت را در برابر جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن حفظ کنند و الگویی را برای مستضعفان عالم ارائه دهند که مستکبران کم کم راه زوال را در پیش بگیرند.

غدیر باید در جامعه ما فرهنگ سازی شود

آیت الله صدیقی در پایان با اشاره به دهه ولایت، از غدیر به عنوان مبنای انقلاب اسلامی، حاکمیت خدا و مدل حکومت، سبک زندگی، جریان حاکمیت عدل و امن، تبعیض ستیز، ظلم ستیز، فساد ستیز و مبنای حرکت امام و رهبری و مبنای عشق عاشقان به امیرمؤمنان امام علی(ع) نام برد.

خطیب نماز جمعه تهران بر فرهنگ سازی غدیر همچون عاشورا در جامعه تأکید کرد و با بیان این که هرچه در ابعاد معرفتی، کلامی و اعتقادی غدیر کار شود باز هم زمینه لازم را دارد، مردم را به دانستن قدر روز عرفه به عنوان ممتازترین فرصت برای نیایش و عبادت خدا پس از شب های قدر توصیه کرد./920/۲۰۱/ص

ارسال نظرات