۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۱۹۰۶۷
یکی از علمای عراق:

عراق محور مناسب برای ایجاد اتحاد جهانی است

یکی از علمای عراق تصریح کرد: باتوجه به حضور بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) در عراق، این کشور بستر مناسبی برای ایجاد اتحاد جهانی است.
ایت الله محمد تقی مدرسی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق امروز طی پیامی با تقدیر از تلاش و رشادت های مجاهدان در عملیات آزادسازی تلعفر خاطرنشان ساخت: نیروهای مسلح و بسیج مردمی بدانند که آینده ساز عراق هستند و به زودی شاهد طلوع آفتاب کرامت، پیشرفت و رفاه در این کشور خواهیم بود.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: مردم عراق در دوران پساداعش می‎توانند نقش رهبری و میانجیگری میان ملت ها و دولت‎های مختلف برای گسترش محبت و همکاری ایفا کنند.

وی ادامه داد: وجود بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) و تمدن اسلامی در عراق موجب شده است که این کشور به محوری برای همگرایی بیشتر کشورهای منطقه تبدیل شود.

این عالم عراقی خاطرنشان کرد: شیعیان عراق می توانند محور اتحاد بین شیعیان جهان نظیر جمهور اسلامی ایران و سایر کشورها باشند و همچنین اهل تسنن، کرد و ترکمن‎های عراق نیز توانایی ایجاد اتحاد میان طوائف و اقشار مختلف مردم منطقه را دارند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم اظهار داشت: خداوند متعال انسان‎ها را در طوائف و قبایل مختلف خلق کرده است تا با حقوق یکدیگر آشنا و در مسیر کمال و سعادت حرکت کنند.

آیت الله مدرسی تاکید کرد که ملت عراق پرچمدار محبت، مهربانی، تکامل و شناخت است./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات