۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۱۹۰۵۱
آیت الله خاتمی:

همه دولت‌ها با تنفیذ ولایت، دولت مشروع هستند/ وزرا از جناح بازی و حزب مداری دوری کنند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وزرا قدرت خود را در راه خدمت به دین، معنویت و گسترش ارزش ها به کار بگیرند و از جناح و حزب مداری دوری کرده و به خدمت مداری روی بیاورند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به شهادت شهید حججی، عنوان کرد: با شهادت این شهید بزرگوار، باران رحمت بر کشور ما بارید و خون پاک این شهید سبب شد تا فضا عطر ایثار و شهادت بگیرد.

وی افزود: شهید حججی از رویش های انقلاب است و همان‌گونه که شهید بهشتی انقلاب را به قطاری تشبیه کردند که در هر ایستگاه عده ای سوار آن شده و عده ای از آن پیاده می شوند، این شهید که در سال 71 متولد شد از رویش های انقلاب است و پیام شهادت وی این بود که با یاری خداوند نسل دوم و سوم انقلاب برای حفظ آرمانها، اگر از نسل اول پر انگیزه تر نباشند، همانند آنها هستند.

سپاه تجلی صفت منتقم خداست

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آوازه شهدای مدافع حرم به سبب اخلاص آنها است و باید این اخلاص را قدر دانست و از سویی نیز از زبان مردم از فرماندهان رشید سپاه اسلام به ویژه سردار سلیمانی که گفتند انتقام خون این شهید را می گیریم، تشکر می کنم و به آنها می گویم که شما در این عرصه تجلی صفت منتقم خدا هستید و هرگاه سپاه صحبت از انتقام می کند، دشمنان باید یقین بدانند که انتقام سختی در انتظار آنان است و ما منتظریم تا به همین زودی خشم و غضب و قهر خداوند از سوی این بازوهای پرتوان ایران اسلامی بر داعش جنایتکار فرود بیاید.

آیت الله خاتمی اضافه کرد: جریان داعش 4 عنوان فقهی اعدامی دارد، داعش مفسد فی الارض، محارب با خدا و رسول خدا، باغی و ناصبی اند، قلع و قمع این جنایتکاران واجب شرعی است و جنایتی که آنها به «الله اکبر» کرده اند در طول تاریخ سابقه نداشته است زیرا مسلمانان را می کشند و شعار الله اکبر سر می دهند و این در حالی است که هیچ بویی از اسلام نبرده اند.

خطیب نماز جمعه تهران خون شهدا را کوثر جاری دانست و خاطرنشان کرد: خون شهیدان کوثر است و ما 30 هزار بسیجی شبیه شهید حججی داریم که آماده دفاع از ارزش ها هستند و باید توجه کرد که این خون های پاک سرمایه های نفیس کشور هستند و کوچکترین توهین به خون های پاک آنها به معنای شرکت در جنایات داعش است و صاحبان قلم، سایت و کانالها باید مراقب باشند که از خط قرمزها در این مسأله عبور نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: این روزها شاهد شکل گیری کابینه دوزادهم هستیم و وزرایی که از مجلس رأی اعتماد می گیرند باید قدرت خود را در راه خدمت به دین، معنویت، ارزش ها به کار بگیرند و این عرصه کلان خدمت را که در اختیار قرار گرفته اند وسیله خدمت به مردم خدمت کنند و از جناح و حزب مداری دوری کرده و به خدمت مداری روی بیاورند زیرا همین عرصه خدمت که در اختیار آنها قرار گرفته است نعمتی الهی است که وسیله شکر آن، خدمت به مردم است.

انقلابیون و متدینین اپوزیسیون دولت نیستند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رهبر انقلاب دو توصیه به همه دولت ها داشتند که این دولت نیز از آنها استفاده کند؛ یکی اینکه متدینین را نرانید و به آنها تندرو و افراطی نگویید چراکه در روز حادثه این افراد در صحنه حاضر هستند و دولتمردان باید توجه کنند که فردی که متدین و لایق است را نباید به بهانه اینکه به رقیب رأی داده از کار برکنار کنند و دوم اینکه فتنه خط قرمز نظام است و وزرا باید توجه داشته باشند که از حامیان فتنه در پست ها کلیدی استفاده نکنند.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: همه دولت‌ها با تنفیذ ولایت، دولت مشروع اند و ما وظیفه حمایت ناصحانه از هر سه قوه را داریم؛ یعنی خوبی ها را دیده و تشکر کنیم و اگر مشکلی هم وجود دارد، ناصحانه و صحیح  آن را نقد کنیم، در واقع در نظام اسلامی اپوزیسیون دولت معنا ندارد و هیچ یک از انقلابیون و متدینین اپوزیسیون دولت نیستند.

آمریکا در خط مقدم نقض حقوق بشر است

وی در ادامه به جنایت های چند روز اخیر در افغانستان اشاره کرد و افزود: ما شیعه کشی در افغانستان را محکوم می کنیم و این جنایت جگر همه مسلمانان را سوزاند و همواره با حمایت از حزب الله شیعه و غزه سنی مذهب تلاش کرده ایم تا مسلمان کشی در دنیا وجود نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان خاطرنشان کرد: مسأله جنایات نژادپرستان در آمریکا در رسانه ها دیده و شنیده شد و نژاد پرستان، عده ای را کشته و غارت کردند و از همه عجیب تر اینکه رییس جمهور آمریکا که باید حافظ منافع مردم باشد، این جنایت را محکوم نکرده است و اگر این زیرپا گذاشتن حقوق بشر نیست پس چه معنایی دارد و باید تأکید کرد که آمریکا در خط مقدم زیرپا گذاشتن حقوق بشر است و باید خجالت بکشد که درباره حقوق بشر در نقاط دیگر جهان سخن بگوید./872/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات