۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۱۷۹۴۷
در حاشیه جلسه هیأت دولت صورت گرفت؛

تقدیر رییس جمهور از برخی وزاری دولت یازدهم

رییس‌جمهور در جلسه آخر هیات دولت از وزرایی که در کابینه دوازدهم حضور ندارند با اهدای لوح تقدیر و تجلیل کرد.
کابینه یازدهم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در آخرین جلسه هیأت دولت حجت الاسلام و المسلمین روحانی از وزرایی که در کابینه دوازدهم حضور ندارند تقدیر کرد.

رییس جمهور در  این جلسه با اشاره به اینکه جای تاسف دارد که برخی از خدمت‌گزاران و تلاشگران دولت قبل را در این دولت نخواهیم داشت اظهار داشت: ما حتما در دولت دوازدهم از وجود افرادی که در کابینه نیستند استفاده خواهیم کرد و امیدواریم در کار، تلاش، همفکری و همدلی در کنار ما باشند.

وی با تقدیر از زحمات رییس سازمان میراث میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ما امروز در حوزه گردشگری می‌توانیم توسعه کار و اشتغال و جذب گردشگر در کشور را داشته باشیم، به همین منظور نیازمند تلاش فراوان در این عرصه هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه وزیر دادگستری شخصیتی خدوم به ملت ایران بود خاطرنشان کرد: حجت الاسلام پورمحمدی در زمان وزارت خود تمامی امور محول را به خوبی انجام دادند و شاهد تلاش‌های قابل قبولی از ایشان در زمینه حقوق بشر، حقوق مصرف‌کننده، حقوق شهروندی و مبارزه با فساد بودیم.

رییس جمهور در ادامه با تجلیل از سردار حسین دهقان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: وزارت دفاع ما در طول چهار سال گذشته در رابطه با ارائه خدمات به نیروهای مسلح گام‌های خوبی برداشته است، امروز آمارها نشان می‌دهد برخی تولیدات صنایع دفاع ۱۰۰ برابر شده است.

وی افزود: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در توافقات هسته‌ای و برجام و همچنین موضوع PMD نیز همواره در کنار ما بوده و همکاری و تلاش‌های ارزنده‌ای را داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تقدیر از نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: ایشان انسانی همواره پرتلاش هستند که از ابتدا انقلاب کوشیده‌اند به مردم خدمت کنند، او تا به امروز خدمات ارزنده‌ای را در بخش‌های مختلف بویژه در بخش صنعت، ارائه کرده که شایسته تقدیر است.

رییس جمهور با اشاره به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تلاش‌های فرهادی وزیر مربوطه آن گفت: بنده از تلاش‌های آقای فرهادی به خاطر ایجاد آرامش، ساماندهی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ارتقاء و رشد سطح علمی کشور تشکر می‌کنم.

وی با تقدیر از مدیریت و برنامه‌ریزی صالحی امیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساماندهی بخش‌های مختلف فرهنگ، هنر و مطبوعات اظهار کرد: حضور پرشور هنرمندان در انتخابات نشان از فضای خوب فرهنگی و تلاش مناسب در این راستا دارد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در ادامه با تشکر از چیت‌چیان به واسطه ارایه خدمات در وزارت نیرو و مدیریت، منابع آب و برق کشور و پیشرفت‌هایی که در این راستا حاصل شده، گفت : در ابتدای دولت در زمینه مشکلات ناشی از کمبود آب و برق احساس نگرانی می‌شد، در طول ۴ سال گذشته در مناطق مختلف کشور به ویژه در غرب، مدیریت بسیار خوبی در منابع آبی شکل گرفته و ۳۷ سد، به بهره‌برداری رسیده که اقدامی بسیار ارزشمند است.

رییس جمهور همچنین از اقدامات ارزشمند دکتر طیب‌نیا در وزارت اقتصاد و دارایی تقدیر کرد و گفت: در طول ۴ سال گذشته تلاش‌های گسترده و موفقیت‌های خوبی در راستای آرامش اقتصادی صورت گرفته و در بسیاری از بخش‌ها از جمله تحول سیستم بانکی نیاز به ادامه مسیر و تلاش‌ها داریم.

وی در ادامه با تجلیل از خدمات ارزنده دکتر دانش آشتیانی در مدت کوتاه حضور در وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیاز به تحولی اساسی دارد که باید چارچوب‌های لازم در این راستا ایجاد شود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی همچنین از تلاش‌های حجت‌الاسلام دکتر مجید انصاری در معاونت پارلمانی و نیز معاونت حقوقی رییس جمهور تقدیر و تشکر کرد.

رییس جمهور در پایان با تقدیر از حمایت‌های ملت ایران و رهبری معظم انقلاب و اعضای دولت یازدهم بخاطر تلاش و کوششان برای خدمت به ملت ایران، گفت: امیدواریم این خدمت مقبول درگاه الهی و ملت ایران باشد و مطمئناً دولت دوازدهم مصمم به ارایه خدمات بیشتر و بهتر به ملت ایران است.

لازم به ذکر است، با معرفی کابینه پیشنهادی رییس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی و انتصاب معاونت‌های ریاست‌جمهوری مشخض شد که زهرا احمدی‌پور، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، سردار حسین دهقان، محمدرضا نعمت‌زاده، محمد فرهادی، رضا صالحی امیری، حمید چیت‌چیان، علی طیب‌نیا، فخرالدین دانش آشتیانی و مجید انصاری در  کابینه دولت دوازدهم حضور ندارند./816/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات