۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۱۶۷۵۴
آیت الله رجبی:

حج خنثی کننده توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی است

عضو جامعه مدرسین، حج را خنثی کننده توطئه های دشمنان و مستکبران برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی دانست و گفت: حج تدبیر خداوند متعال است تا امت اسلامی وحدت و همدلی بیشتری داشته باشند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، موسم عظم حج را زمینه ای مناسب برای تشکیل امت واحده اسلامی دانست و گفت: یکی از فلسفه های برگزاری حج بر اساس فرموده قرآن است که منافع امت اسلامی با حضور در حج محقق می شود.

وی افزود: اگر امت اسلامی می خواهند به منافع خود دست پیدا کنند باید به حج اهمیت دهند، نخستین چیزی که قرآن کریم به امت اسلامی توصیه می کند این است که به ریسمان الهی چنگ بزنند و از تفرقه پرهیز کنند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) وحدت و اتحاد را نعمتی الهی عنوان کرد و اظهار داشت: در آیات و روایات بر منافع بزرگ حج تأکید شده و منفعت عظیمی همانند وحدت در سایه حج تأمین می شود چون همه امت اسلامی از فرق مختلف در آنجا حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: مسلمانان با وجود تفاوت ها در حج همه به صورت یکپارچه، کنار یکدیگر مراسم واحدی را با همدلی و همراهی انجام می دهند، حج سبب می شود تا توطئه دشمنان برای تفرقه و ایجاد بدبینی و گزارش های نادرست علیه مسلمانان خنثی شود و آن ها بدانند که امت های اسلامی شعائر الهی و اسلامی را انجام می دهند.

آیت الله رجبی، حج را خنثی کننده توطئه های دشمنان و مستکبران برای ایجاد تفرقه در امت اسلامی دانست و ابراز داشت: حج موسمی بسیار مهم بوده و تدبیری الهی به شمار می رود، حج برنامه ریزی خداوند متعال است تا امت اسلامی وحدت و همدلی بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: بدون شک حج یکی از الطاف خداوند متعال به مسلمانان است، در حج مشکلات امت اسلامی همانند مسأله فلسطین می تواند مطرح شده و مورد بررسی قرار گیرد تا راهکارهایی برای آن پیدا شود، همیاری مسلمین و کمک به یکدیگر در مسائل جهان اسلام از دیگر مسائلی است که می توان در حج پیگیری کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی می توانند در موسم عظم حج برای حل معضلات و مشکلات امت اسلام تدابیری بیندیشند از این رو باید از فرصت حج نهایت استفاده را برد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات