۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۱۶۴۴۴
آیت‌الله تحریری:

وحدت اساس پیروزی جهان اسلام برجهان کفر است

تولیت حوزه علمیه مروی تهران، وحدت را اساس پیروزی اسلام برجهان کفر دانست و گفت: تجربه تاریخ اسلام وحدت را رمز نهایی پیروزی برجهان کفر می‌داند.
تودیع و معارفه تولیت مدرسه علمیه مروی تهران

آیت‌الله محمدباقر تحریری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، وحدت مسلمانان را از مبانی مهم و تعیین‌کننده جهان اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: برای مطالعه ریشه‌های وحدت در اسلام باید توجه داشت که در تاریخ اسلام آمده است که «وقتی نبی گرامی اسلام(ص) در مدینه مستقر شدند ابتدا به‌منظور تحکیم وحدت بین طیف‌های مختلف مسلمانان سنت اخوت دینی را اعلان فرموده این در حالی است که در جریان احداث مسجد و مشارکت همه مسلمین امت اسلام نمودی از وحدت را در زمان حیات پربرکت رسول گرامی اسلام مشاهده کرد.»

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم خدا، قرآن و پیامبر واحد را اساس وحدت امت اسلام توصیف کرد و عنوان داشت: تمام گزاره‌های دین مبین اسلام با تکیه‌بر همین سه اصل توحیدی امت واحده اسلام را معماری می کند.

تولیت حوزه علمیه مروی تهران، وحدت را اساس پیروزی اسلام برجهان کفر دانست و گفت: تجارب امت اسلام در تاریخ اسلام نشان داده است که هرکجا با تکیه‌بر وحدت به احیاء فرایض دینی همت شده است پیروزی نهایی با اسلام مبین بوده است.

آیت‌الله تحریری در ادامه به بررسی گزاره‌های وحدت‌آفرین از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و ابراز داشت: نماز جماعت یکی از بارزترین گزاره‌های دینی وحدت‌آفرین است؛ این در حالی است که نماز جمعه نیز به‌عنوان رکن وحدت‌آفرین در امت اسلام شناخته‌شده است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم، حج را الگوی وحدت بین ملت‌های امت اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: الگوی حج با حضور زبان‌ها و رنگ‌های مختلف از امت اسلام نمادی از وحدت جهانی امت واحده اسلام است؛ بر این اساس مسلمانان بافرهنگ سازی برمدار این رفتار وحدت‌آفرین باید به حل مشکلات جهان اسلام بیندیشند.

وی، گفت‌وگو و تبادل آراء بین ملت‌های اسلام را نمادی از وحدت اسلامی حج توصیف کرد و عنوان داشت: در روایات تبادل آراء به‌منظور تحکیم مبانی اقتصادی و اجتماعی در حج تصریح‌شده است؛ بر این اساس تحکیم مبانی اعتقادی به‌منظور ایجاد بسترهای امت واحده از دیگر توصیه‌های منابع ثقلین است.

آیت‌الله تحریری بابیان این‌که برخی کشورها نمی‌توانند اساس وحدت‌آفرین را درک کنند، گفت: دشمن همواره با توطئه‌های گوناگون در تلاش است با بسترهای وحدت امت اسلام را با هر ادبیاتی که ممکن است در تقابل نشان دهد.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم برائت از دشمنان اسلام را یکی از زمینه‌های وحدت توصیف کرد و گفت: اصلی‌ترین دشمن امت واحده اسلام امروزه با محوریت صهیونیسم جهانی شکل‌گرفته است این در حالی است که برائت مسلمان از مشرکین در آیات موردنظر سوره توبه از محوریت‌های اصلی وحدت‌آفرین قرآن کریم است.

وی به تأثیر مستقیم فریضه حج در امنیت ملی و اجتماعی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ابراز داشت: امنیت حج بر اساس رهنمود رهبر معظم انقلاب بر عهده متکفلین حرمین شریفین هستند؛ بر این اساس ارتباط مسلمانان با یکدیگر جنبه تأمین امنیت امت واحده جهان اسلام را دارد./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات