۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۱۶۰۰۲
آیت الله امامی کاشانی:

مسائل اقتصادی در اولویت کار دولت قرار گیرد/ نباید تسلیم دشمن شد

خطیب نماز جمعه تهران به مسؤولان نظام اسلامی توصیه کرد که در مسائل فرهنگی و اقتصادی بیشتر تلاش کنند و در برابر فشارهای خارجی تسلیم دشمن نشوند.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اعزام حجاج ایرانی به بیت الله الحرام عنوان کرد: امیدواریم حجاجی که عازم بیت الله الحرام هستند همانطور که رهبر فرمودند، حجی جامع که دارای خصوصیاتی مانند عزت، امنیت، رفاه است، به جا آورند.

وی افزود: ان شاء الله این حج هم از نظر فردی و اخلاقی و هم از نظر اجتماعی، همانگونه که امام راحل و رهبری فرمودند انجام شود و اعمال آنها مقبول درگاه الهی واقع شود و حجاج ما با سلامت کامل به کشور اسلامی بازگردند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: تنفیذ حکم ریاست جمهوری یکی از موضوعات مهم این روزهای کشور است و رهبر انقلاب نیز در این مراسم مطالب مهم و ارزشمندی خطاب به مسؤولان دولتی بیان کردند.

وی انقلاب اسلامی را یک تحول بزرگ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل این دریای متلاطم را به حرکت درآورد و تحولی به وجود آورد که ایران که از نظر تکنولوژی، مسائل علمی، سیاسی، فرهنگی کشوری مرده بود اکنون در قله پیشرفت قرار دارد.

آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: دشمن نیز به دنبال همین فضای مرده در کشور بود و نکته ای که رهبر فرمودند که آنها برای آزمایش موشک و یک کار علمی سر و صدا به راه انداختند، نکته اش این است که در زمان شاه می گفتند ایران امن است اما امنیت آن گورستانی بود؛ آنها حرکت نمی خواستند و اجازه رشد به جوانها نمی دادند و باید دانست که دشمنان می خواهند این گونه کشورهای اسلامی را زیر دست و پای خود بگذارند و به مردم فشار بیاورند و فرهنگ دینی و ثروت آنها را غارت کنند و در زمان رضاخان و فرزندش نیز چنین شرایطی بر کشور ما حاکم بود و امام تحول عظیمی در کشور ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: داشتن مسؤولیت در ایران اسلامی افتخار است و خدمت به مردمی که فداکار، بیدار، ایثارگر و شجاع هستند و با بصیرت خود حضوری حماسی پای صندوق های رأی دارند؛ افتخاری بزرگ و بسیار با ارزش است.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: رهبر عزیز به مسؤولان فرمودند که با توکل به خدا، مشکلات و گرفتاری های مردم را حل کنید و باید شاکر این افتخاری که برای خدمت به چنین مردمی به ما داده شده است باشیم.

آیت الله امامی کاشانی ابراز کرد: ایشان خیلی سعی می کنند که این نور و روح خدمتگزاری در همه مسؤولان باشد و آنها در این نور حرکت کنند و کلمات، رفتار و نشست و برخاستشان با این نور باشد، در مسائل فرهنگی اقتصادی همت و اهتمام کنند، تسلیم دشمن نشوند و نفوذ دشمن را بشناسند؛ اینها مسائل مهمی است که کشور را نگه داشته و حفظ می کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه بیان کرد: اگر این نور در انسان باشد، چنین شخصی مشکلات را از بین می برد، ناملایمات را نادیده می گیرد، برخوردهای دشمن را پاسخ می دهد و در برابر برخوردها شجاعانه عمل می کند؛ در واقع شرط لازم برای مسؤولان نظام اسلامی این نور و معرفت است که بداند در چه نظام و جامعه ای است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در روایات مربوط به آخرالزمان بیان شده است که «دولت ما در فارسی زبانان است؛ با آنها باشید» بنابراین معلوم می شود آغاز نهضت جهانی امام زمان(عج) از ایران است و اینجا کشور امام زمان(عج) است و از ابتدا مورد توجه ائمه(ع) بوده است؛ بنابراین خدمت در این کشور عبادت است و لذا همه حرکات، نوشتار، کلمات  ما باید با این نور همراه باشد./872/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات