۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۵۱۵۷۱۴
استاندار قم تاكيد كرد؛

ضرورت برخورد ریشه‌ای با قاچاق کالا

استاندار قم با اشاره به فاكتورهاي مؤثر در كاهش و يا افزايش قاچاق اظهار داشت: ريشه هاي اصلي قاچاق كالا بايستي احصاء و براي حل آنها چاره انديشي شود.
استاندار

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سيد مهدي صادقي استاندار قم در جلسه كميسيون برنامه ريزي، هماهنگي و نظارت بر قاچاق كالا و ارز استان قم در سخناني با اشاره به قوانين مرتبط با اين امر اظهار داشت: كارشناسي دقيقي نسبت به اين قوانين صورت نگرفته است كه اميدواريم با اصلاح قوانين شاهد ارتقای اقدامات در اين زمينه باشيم.
استاندار قم با اشاره به كشف محموله هاي مرتبط با قاچاق كالا اظهار داشت: محموله هاي كشف شده در مقايسه با آمار قاچاق در سطح كشور ناچيز است.
صادقي شرايط جغرافيايي كشور، قوانين بازرگاني و بسياري از فاكتورهاي ديگر را در كاهش و يا افزايش قاچاق دخيل دانست و تصريح كرد: بايستي ريشه هاي اصلي قاچاق كالا به صورت كارشناسي احصا و نسبت به حل آنها اقدام شود.
نماينده عالي دولت در استان اظهار داشت: بسياري از برنامه هاي مبارزه با قاچاق كالا موثر نيستند و به جاي كنترل ريشه اي قاچاق كالا تنها به مقابله با معلول مي پردازند.
وي تاكيد كرد: براي جلوگيري از آسيب هاي اجتماعي به مردم و شهروندان بايد سياست هاي مقابله با قاچاق خرد را كنار گذاشته و مبارزه در مبادي ورود عمده كالا و اصلاح قوانين موثر در كاهش قاچاق را مورد توجه قرار دهيم.
حسين اميري قمي مدير كل امنيتي انتظامي استانداري قم نيز با اشاره به تشديد مبارزه با قاچاق كالا در استان قم گفت: مكان مناسبي جهت نگهداري از كالاهاي كشف شده وجود ندارد كه بايد اقدامات لازم در اين رابطه صورت بگيرد.
اميري ادامه داد: در بحث مبارزه با قاچاق كالا بايد گلوگاه ها و محموله هاي عمده مورد تمركز مسؤولان باشد./۸۷۲/د
۱۰۲/ی

ارسال نظرات