۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۱۳۶۲۰
عالم اهل سنت خراسان شمالی:

نماز و زکات دو رکن مهم ارتقای بعد معنوی و مادی جامعه اسلامی است

عضو شورای فتاوای اهل سنت خراسان شمالی گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی نماز و زکات دو رکن مهم ارتقای بعد معنوی و مادی جامعه اسلامی است.
آخوند کمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آخوند گلدی کمالی، عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی، امروز در نشست شورای زکات استان که با حضور آیت‌الله سیدحسن عالمی، نماینده ولی فقیه و رییس شورای عالی زکات کشور در بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام، اظهار کرد: خداوند در جای‌جای قرآن مسلمانان را به پرداخت زکات و اقامه نماز در کنار هم سفارش کرده است.

وی اضافه کرد: قرین شدن زکات و نماز در آیات متعدد قرآن نشان‌دهنده اهمیت این دو فریضه الهی در زندگی معنوی و مادی مردم جامعه اسلامی است.

این عالم اهل سنت خراسان شمالی با تأکید بر احیای بیش از پیش زکات، خاطرنشان کرد: علمای اهل سنت از این بابت مفتخر هستند که زکات را همانند نماز جدی گرفته و تأکید می‌کنند که باید پرداخت شود.

آخوند کمالی که مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی هم است، تصریح کرد: بر اساس نظر علمای اهل سنت پرداخت زکات امر حکومتی بوده و حکومت اسلامی حتی می‌تواند زکات را به‌صورت اجباری دریافت کند.

وی با قدردانی از فعالیت‌های شورای زکات استان، خاطرنشان کرد: از نظر اهل سنت شورای زکات تاکنون در رابطه با جمع‌آوری زکات اقدامات بسیار شایسته‌ای انجام داده است.

آخوند کمالی اضافه کرد: علمای اهل سنت معتقدند حوزه‌های علمیه باید از طریق زکات اداره شوند و همچنین فقرای محل هم از این زکات بهره‌مند شوند.

آخوند کمالی اظهار کرد: از نظر فقهای اهل سنت آنچه در قالب زکات از سوی حوزه‌های علمیه جمع‌آوری می‌شود اولویت هزینه کرد آن با همان حوزه علمیه است تا مدرسه علمیه از طریق زکات جمع‌آوری شده اداره شود.

عضو شورای فتاوای اهل سنت استان خراسان شمالی تصریح کرد: در جلسات علمای اهل سنت در مورد عملکرد شورای زکات، از نظر فتوا مشکلی نداریم و مقررات و اقدامات شورای زکات را شرعی دانسته و از آنها استقبال می‌کنیم.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 935 هزارنفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که در سه شهرستان بجنورد، راز و جرگلان و مانه و سملقان این استان زندگی می‌کنند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات