۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۳۵۱۹
با حضور مسؤولان استانی؛

مجموعه ‌آثار دهه کرامت در قم رونمایی شد

مجموعه آثار دهه کرامت از جمله ۴ جلد کتاب درباره حضرت معصومه(س)، کتاب عکس خواهر خورشید و جلد سوم در آستان کرامت در حاشیه برگزاری نشست شورای هماهنگی این دهه رونمایی شد.
دیدارهای شورای هماهنگی دهه کرامت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدعلی اصغر کیانژاد دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد بزرگداشت و شورای هماهنگی دهه کرامت امروز در نشست شورای هماهنگی برنامه های دهه کرامت کشور که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عال کشور درباره دهه کرامت پرداخت.
وی با تأکید بر نشر معارف اهل بیت(ع) در کشور افزود: امسال برای دومین بار جشنواره ملی بانوی کرامت در سطح ملی برگزار می شود و خوشبختانه تا کنون آثار فاخری دریافت شده است، 27 شهریور ماه اختتامیه این جشنواره را در دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهیم کرد.
دبیر کمیته دانشگاهیان ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان این که سال گذشته نیز جشنواره ملی بانوی کرامت به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: دختران دانشجو در مراسم اهدای تاج گل در قم و مشهد مقدس حضور چشم گیری خواهند داشت.
همچنین علیرضا شمس نیا  رییس اداره تبلیغات آستان حضرت عبدالعظیم حسینی گفت: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در دهه کرامت امسال 22 عنوان برنامه، مسابقه و جشن برگزار می کند، از مهم ترین برنامه های این آستان مقدس آیین افتتاح برنامه های دهه کرامت در استان تهران است که عصر فردا برگزار می شود.
وی افزود: مراسم روز بزرگداشت امامزاده حمزه و امام زاده طاهر برگزار خواهد شد که شامل غبار روبی و تعویض پرچم می شود و این برنامه روز سه شنبه 7 مرداد ماه برگزار خواهد شد، 3 مسابقه در سطح ملی برگزار می شود؛ طرح فرهنگی سلام بر فرزند موسی کاظم(ع)، برادر خورشید و طرح حفظ پیام امام رضا(ع) خطاب به حضرت عبدالعظیم را داریم.
در بخشی دیگر حجت الاسلام حیدری نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شورای هماهنگی دهه کرامت گفت: یکی از وظایف عمده و افتخارات سازمان تبلیغات اسلامی این است که در شادی و عزا در خدمت اهل بیت(ع) قرار دارد.
وی افزود: در این ایام هم سازمان تبلیغات اسلامی در سراسر کشور 91 هزار هیأت را ساماندهی کرده تا فعالیت داشته باشند، در قم نیز برنامه های خوبی برای مراسمات و جشن ها در هیأت ها و مساجد در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری با بیان این که سازمان تبلیغات در سراسر کشور میزبان سفیران و خادمان حرم امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) است، اظهار داشت: برای عموم مردم نیز برنامه هایی تدارک دیده شده است و ان شاءالله شاهد اثرگذاری این برنامه ها در جامعه باشیم.
همچنین سید مهدی صادقی استاندار قم با گرامیداشت و تبریک دهه کرامت ادامه داد: خوشبختانه ریشه و اعتقادی و فرهنگی جامعه در مسیر حرکت به سوی تعالی و اهل بیت(ع) است، این مسیر عشق ناب به شمار می رود و شاهد این هستیم که بر غنای برنامه ها از نظر مردمی بودن بیشتر افزوده می شود و وضعیت بهتری پیدا می کند.
وی افزود: این غنای کار سبب می شود تا همه بتوانند استفاده کنند استانداری قم هم به سهم خود به وظیفه دینی و ملی خود عمل می کند قطعا این دهه کرامت نیز همانند گذشته به خوبی و با شکوه برگزار خواهد شد.

گفتنی است، مسؤولان دیگر این شورا بر نهادینه کردن شادی اهل بیت(ع) در جامعه تأکید کردند و مردمی بودن مراسم ها و جشن ها را بسیار مهم دانستند.

همچنین در حاشیه برگزاری این نشست با حضور مسؤولان استانی و شخصیت ها از مجموعه آثاری درباره دهه کرامت از جمله ۴ جلد کتاب درباره حضرت معصومه(س)، کتاب عکس خواهر خورشید و جلد سوم در آستان کرامت رونمایی شد./۱۳۲۳/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات