۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۹۳۹
علی عسکری در همایش روز ملی صنعت:

قاچاق باید در کشور ریشه کن شود

رییس سازمان صدا وسیما درباره موضع قاچاق کالا گفت: با شکل‌گیری قاچاق در یک کشور قطعا امکان برنامه‌ریزی در صنعت از بین می‌رود، بنابراین قاچاق باید در کشور ریشه کن شود تا بنگاه‌های ما از این امر مصون بمانند.
علی عسکری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیما پیش از ظهر امروز امروز در همایش روز ملی صنعت که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه قوی‌ترین استعدادهای کشور در رشته‌های اقتصادی تحصیل می‌کنند و سپس وارد بازار صنعت می‌شوند، اظهار داشت: بنگاه‌های ارزشمند و حیات اقتصادی صنعتی ما متکی به همه نیروها است، ادراه بنگاه‌های بزرگ یک هنر است که نیازمند یک مدیریت هوشمندانه است.

وی ادامه داد: کسی که یک بنگاه را شکل و آن را مدیریت می‌کند یک انسان تمام عیار و فوق‌العاده ارزشمند است و باید قدر این افراد را دانست.

رییس سازمان صدا و سیما در مورد موضوع صنعت تاکید کرد: در مورد صنعت نکات زیادی وجود دارد، باتوجه به اینکه در سال تولید و اشتغال هستیم نکاتی در این امر مهم است، بازار بخش حیات اقتصادی یک کشور است، از این رو حفاظت از بازار کالا توسط دولت‌ها و حاکمیت‌ها یک امر ضروری ا.

علی عسکری یادآور شد: تحویل بازار به خارجی‌ها در واقع تحویل بخش حیاتی اقتصاد به خارجی‌ها می‌باشد، این اتفاق با یک نرمش و آهستگی رخ می‌دهد که نتیجه آن فروپشی صنعت یک کشور و به طور کلی اقتصاد آن خواهد بود.

وی افزود: ما می‌توانیم در بخش رسانه‌ای به صنعت کمک کنیم، برای این کار می‌توان به تبلیغ رایگان برای صنعتگران و بنگاههایی پرداخت که اشتغال‌زایی فراوانی داشتند، در این راستا بسیاری از صنایع اعلام آمادگی کردند و در حدود 40تیزر رایکان برای شرکت‌های مختلف در حال پخش است، این امر به اشتغال پایدار این شرکت‌ها کمک می‌کند و از این رو محصولاتشان نیز به فروش می‌رود.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به شبکه ایران کالا خاطرنشان کرد: این شبکه برای تبلیغ اختصاصی بنگاه‌های کوچک و متوسط طراحی شده که پخش آزمایشی آن شروع آغاز شده است، در این زمینه ما اعلام داریم که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین دولت همکاری لازم را خواهیم داشت و اهداف بنگاه‌های اقتصادی را از طریق حمایت‌های رسانه‌ای به سرانجام می‌رسانیم.

علی عسکری ابراز داشت: نباید فراموش کنیم که کارهای اجتماعی بزرگ نیازمند حمایت رسانه‌ای و کار میدانی است، در اینجا حمایت رسانه‌ای از سوی سازمان صدا و سیما انجام خواهد شد، در واقع وظیفه خاص ما این است که برای کار و اشتغال فرهنگ‌سازی کنیم و مردم را به سوی خرید کالای ایرانی که عاملی برای اشتغال‌زایی است سوق دهیم.

وی با بیان اینکه حمایت از بازار‌ها و کسانی که متعهدند کالای ایرانی را بفروشند جزء وظایف ما به شمار می‌آید، تصریح کرد: ما در اینجا اعلام آمادگی می‌کنیم که وزارت صنعت، معدن و تجارت لیستی از این نوع صنایع به ما ارائه کند و ما تمام تلاش خود را در جهت حمایت از آنها به کار خواهیم گرفت، همچنین ما می‌توانیم با وزارت‌خانه فوق در راستای برپایی جشنواره‌ها و معرفی برترین افراد و بنگاه‌ها، برترین چهره‌های صنعتی و صادر کنندگان و فرهنگ سازی در این باره نیز همکاری داشته باشیم.

رییس سازمان صدا و سیما بیان کرد: ما آماده ایجاد نشان برای کالاهای ایرانی هستیم زیرا نیروهای قوی صنعت‌گر، پهلوانان میدان سازندگی کشور به شمار می‌آیند، در اصل نیروهای صنعتگر خلاق‌ترین، وزین‌ترین و سازنده‌ترین نیروهای کشور هستند که با این ویژگی‌ها نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی کشور با اهمیت و تعیین کننده است.

علی عسکری با اشاره به فعالان صنعتی کشور که متشکل از نیروهای نخبه و هوشمند کشور هستند اظهار کرد: این نیروها با حضور در اماکن تحصیلی معتبر در آینده وارد میدان صنعت می‌شوند و از این رو بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی ارزشمندی را ایجاد می‌کنند، پس حیات صنعتی ما به گونه‌ای متکی به آنها است.

وی در مورد موضع قاچاق کالا نیز افزود: با شکل‌گیری امر قاچاق در یک کشور قطعا امکان برنامه‌ریزی در صنعت از بین می‌رود، بدین ترتیب صنعت تا مرز سقوط کردن حرکت می‌کند و به همین راحتی آرامش و امنیت جامعه صنایع برهم می‌خورد، بنابراین قاچاق باید در کشور ریشه کن شود تا بنگاه‌های ما از این امر مصون بمانند.

رییس سازمان صدا و سیما با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در امر قاچاق تاکید کرد: رهبر انقلاب فرمودند" جلوی قاچاق را بگیرید و آتش بزنید "، این جمله به ما نشان می‌دهد که این موضوع بسیار مهم است ولی متاسفانه مدیران ما تا به امروز حق این موضوع را ادا نکردند.

علی عسکری یادآور شد: ما اگر به بازار ملی اهمیت داده و آن را صیانت کنیم قطعا تولید ملی و اشتعال نیز حفظ می‌شود، امروز نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و اشتیاق‌هایی در خصوص صنعت وجود دارد و ما مشتاقیم که جریان ویران‌گر قاچاق در کشور قطع شود، بنابراین واردات بی‌رویه باید قطع و ساخت کالای ایرانی رشد روزافزون پیدا کند، البته برای این کار باید هر روز توانایی تولیدی و رقابتی ملت ایران افزایش یابد و حجم صادرات غیر نفتی نیز بالا برود.

وی در مورد اشتغال‌زایی نیز ادامه داد: ما به دنبال ایجاد مشاغل پایدار هستیم، هرگاه ما یک تعریف درست از مشاغل پایدار پیدا کنیم جوانان تحصیل‌کرده ما می‌توانند مشاغل پایدار داشته باشند، امروز رسانه ملی در همه زمینه‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

رییس سازمان صدا و سیما عنوان کرد: تامین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور ما نامفهوم و نامرتب است و باید برای تامین مالی آنها برنامه‌ریزی معقول و مرتبی انجام شود، این کار باعث ورود انبوهی از فناوران و صنعتگران به بازار کار می‌شود، ما خوشحال می‌شویم که فساد اداری از بین برود و بنگاه‌ها آسان‌تر و بهتر فعالیت کنند.

علی عسکری در پایان گفت: یکی از نکاتی که باید مورد توجه دولتمردان ما قرارگیرد تناقض بین نفت و اشتغال است، زیرا با افزایش فروش نفت ما این نگرانی ایجاد می‌شود که تولید ملی و اشتغال کشور کاهش پیدا می‌کند./816/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات