۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۰۹۸۲۰

سران کشورهای عربی حمله تروریستی مصر را محکوم کردند

رهبران، مسؤولان و شخصیت‌های سیاسی عربی حادثه تروریستی منطقه رفح مصر را به شدت محکوم کردند.
حمله تروریستی در کابل افغانستان

به گزارش خبرگزاری رسا، درپی حمله عناصر تروریستی به شهر رفح مصر و کشته و زخمی شدن نزدیک به سی‌تن از مردم، دولت ها، شخصیت‌های و گروه‌های سیاسی در پیام‌های جداگانه‌ای این حادثه را به شدت محکوم کردند.

شیخ صباح احمد جابر الصباح امیر کویت با ارسال پیام تسلیتی به عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر با محکومیت شدید حادثه تروریستی منطقه رفح، از همراهی کشورش در مسیر مبارزه با تروریسم خبر داد.

وی تاکید کرد که این اقدامات امنیت و ثبات مصر را هدف گرفته اما عزم این کشور را برای مبارزه با تروریسم بیش از پیش خواهد کرد.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش اسلامی حماس نیز ضمن محکومیت این اقدام تاکید کرد که جنایت امروز رفح یک عملیات کاملا تروریستی و بزدلانه بود که نه تنها امنیت مصر بلکه امنیت جهان اسلام را هدف قرار داده است.

برهوم افزود: هدف از این اقدامات افزایش ناامنی در منطقه، تلاش برای تقسیم کشورها و به یغما بردن ثروت‌های امت اسلامی، ایجاد رعب و وحشت و قتل و کشتار مردم است. بی‌شک اینگونه اقدامات تنها منافع دشمنان اسلام را تامین خواهد کرد.

وزارت خارجه امارات متحده عربی با توصیف این اقدام به «عملیات وحشیانه» خاطر نشان کرد که عملیات تروریستی رفح صفحه جدیدی از جنایات را در دفتر سیاه تروریست‌های تکفیری اضافه کرد.

وزارت خارجه امارات با هشدار نسبت به افزایش خشونت و تنش در منطقه، کشورهای اسلامی و جامعه جهانی را به وحدت و همدلی برای مبارزه با تروریسم تکفیری دعوت کرد.

سفارت آلمان در قاهره نیز با صدور بیانیه‌ای با محکومیت حمله تروریستی رفح خاطر نشان کرد که هیچ توجیهی برای انجام چنین جنایاتی وجود ندارد. آلمان در کنار مصر در مسیر مبارزه با تروریسم باقی می‌ماند.

گفتنی است سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که در حمله تروریستی امروز تکفیری‌ها به منطقه رفح بیش از 40 تروریست تکفیری کشته و6 خودروی آنها منهدم شد و26 تن از نظامیان مصری مستقر در یکی از پست های بازرسی بر اثر انفجار خودروهای بمب گذاری شده کشته وزخمی شدند./981/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات