۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۷۶۳

معرفی کتاب باغ طوطی در نماز جمعه تهران

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در مراسم نماز جمعه این هفته تهران، کتاب «باغ طوطی» اثر مسلم ناصری را معرفی کرد.
کتاب باغ طوطی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بخش معرفی کتاب نماز جمعه این هفته تهران به معرفی کتاب «باغ طوطی»، نوشته مسلم ناصری پرداخت که آن را انتشارات جمکران در سال 95 منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

وی با اشاره به اینکه نویسنده در این اثر داستان زیبا و بسیار جذابی را از زندگی میثم تمّار، یار ایرانی و مخزن الاسرار بابصیرت امیرمؤمنان امام علی علیه السلام بیان می کند، گفت: کتاب باغ طوطی با تحقیق و پژوهش ویژه ای نوشته شده است.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: این داستان پرکشش با ادبیات روان و به صورت رمان نوشته شده و حاصل دو سال تحقیق و پژوهش آقای ناصری است که باید آن را در رده تاریخ اسلام و بصیرت اسلامی برای امروز جامعه در نظر گرفت.

وی یادآور شد: این کتاب درباره زندگی جناب میثم تمار قبل از الحاق به یاران کربلایی و داستان عاشورا است که در زندان های عبیدالله زیاد به خاطر حق گویی و دفاع از ولایت و امر به معروف و نهی از منکر به طرز وحشتناکی به شهادت می رسد.

براساس این گزارش، رمان «باغ طوطی» روایتی است از زندگی میثم تمار که خواننده پس از مطالعه آن پی می‌برد که این شخصیت بزرگ تاریخ اسلام را به درستی نمی‌شناخته است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: «کوفه قبرستانی است که در سکوت مرگ فرو رفته.

- با این حساب این قبرستان نیازی به طوطی ندارد. مگر نه؟

میثم با تأسف سری تکان داد و آهسته گفت: روزگاری این سرزمین باغی بود که همه در سایه نعمت‌هایش زندگی خوشی داشتند ولی...؛

-  نمی‌خواهی بگویی که آن زمان، درست مدت خلافت علی بوده؟

-  چرا همین گونه بود. او بهشتی ساخته بود که در آن به احکام خدا عمل می‌شد. بهشتی که در آن سرخ و سیاه و سفید فرقی نداشتند. همه با هم برابر بودند و زندگی در آن ...

-  اگر همین جا، در جمع بزرگان کوفه به علی ناسزا بگویی و اذعان کنی هرچه به تو گفته دروغ بوده، تو را رها می‌کنم. بدون هیچ قید و شرطی؛

-  تو؟ به زودی دستور خواهی داد که دست و پای مرا قطع کنند و زبانم را بیرون بکشند و دهان را بدوزند؛

-  باور نمی‌کردم من این قدر سنگدل باشم؛

-  این را مولایم علی به من مژده داده؛

-  من نمی‌دانم که علی چه به شما داده است که مرگ را این قدر دوست دارید.

از پنجره دور شد و گفت: پس آن دروغگو به تو گفته که چطور تو را خواهم کشت. اگر همین الآن رهایت کنم قبول می‌کنی که او دروغ گفته؟

مکثی کرد و در را نشان داد و گفت: می‌توانی بروی... .»

انتشارات جمکران کتاب باغ طوطی، نوشته مسلم ناصری را در دو قطع رقعی و 216 صفحه، به قیمت 11 هزار تومان و قطع وزیری، و 122 صفحه به قیمت 18 هزار و 500 تومان، با شمارگان 1100 نسخه در هر دو قطع، منتشر و روانه بازار نشر کرده است./920/پ ۲۰۲/ش

ارسال نظرات