۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۵۰۸۵۳۵

اخبار کوتاه فرهنگی خراسان شمالی

برگزاری دوره‌های غدیرشناسی در بقاع متبرکه، کمک ۹۰۰ میلیون ریالی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات و استقرار ۶۰ درصد کانون‌های مساجد استان در روستاها عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از اجرای طرح «زندگی با رنگ خدا» و برگزاری دوره‌های غدیرشناسی، در بقاع متبرکه این استان خبر داد و اظهار داشت: طرح «زندگی بارنگ خدا» هم‌زمان با سراسر کشور در چهار بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب به موضوعات سبک زندگی اسلامی، طرح «زندگی بارنگ خدا» باهدف ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در استان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری تصریح کرد: این طرح در بقاع متبرکه امامزاده حمزه رضا (ع)، سید عباس (ع)، سیدجعفربن احمد (ع) و امامزاده جعفر (ع) شهرستان‌های شیروان، بجنورد، اسفراین و فاروج برگزار می‌شود.

کمک ۹۰۰ میلیون ریالی مردم خراسان شمالی برای بازسازی عتبات

محمد صفری، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از کمک ۹۰۰ میلیون ریالی مردم این استان از ابتدای امسال تاکنون برای بازسازی عتبات خبر داد و با اشاره به کمک نقدی 900 میلیون ریالی مردم به بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از 130 گرم طلا به ارزش بیش از 140 میلیون ریال برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شده است.

وی افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده برای ساخت صحن حضرت فاطمه (س) در نجف و صحن حضرت زینب (س) هزینه می‌شود.

صفری تصریح کرد: طی این مدت 32 نفر نیروی استادکار در دو سرویس 14 و 18 نفره به عتبات اعزام شدند که در صحن‌های حضرت فاطمه (س) و در سامرا برای انجام امور عمرانی مشغول به فعالیت هستند.

استقرار ۶۰ درصد کانون‌های مساجد خراسان شمالی در روستاها

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۳۴۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح این استان فعالیت دارند که از این تعداد 22 کانون تخصصی است.

وی با اشاره به میزان پراکندگی کانون‌های مساجد در مناطق شهری و روستایی استان، افزود: اکنون 60 درصد از کانون‌های مساجد این استان در مناطق روستایی مستقر هستند.

شیرازیان همچنین به شمار کانون‌های مساجد استان بر اساس برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: باید در خراسان شمالی 25 درصد مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری شوند که در حال حاضر به‌پیش بینی برنامه پنجم توسعه نزدیک شده‌ایم.

آثار مخرب اجتماعی و خانوادگی بدحجابی

حجت‌الاسلام یحیی حسام، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، گفت: پوشش و حجاب باعث سلامت اخلاقی جامعه و پایبندی به هنجارهای دینی و محو کردن زمینه‌های بروز و شکل‌گیری بزه در جامعه شده و باعث می‌شود فاصله‌های اجتماعی و حریم افراد محفوظ بماند.

وی اظهار داشت: حجاب عامل بسیار مؤثری در ساده‌پوشی زنان و کاهش چشم و هم‌چشمی‌ها و تجمل‌گرایی‌ها است که این امر در اقتصاد خانواده نیز تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام حسام افزود: از عوارض بدحجابی، توجه به مدگرایی و مصرف بی‌رویه وسایل آرایشی و روی آوردن به کارهایی از قبیل جراحی پلاستیک برای زیباتر شدن و درنتیجه، صرف هزینه‌های فراوان است که برای بسیاری از مردان پرداخت آن مقدور نیست و نتیجه آن باعث جنگ و نزاع همیشگی بین زن و شوهر می‌شود؛ زیرا مردان غالباً توان پرداخت چنین هزینه‌های سرسام‌آوری را ندارند./9314/پ۲۰۳/ج۱

ارسال نظرات