۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۸۳۳۷
فضل الله:

کمر شهروندان لبنانی از مالیات شکسته شده است

امام جمعه بیروت نسبت به طرح دولت برای افزایش مالیات به شدت اعتراض کرد.
حجت الاسلام فضل الله امام جمعه بیروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به ادامه بحران ها در لبنان گفت: با وجود وعده های شیرینی که داده شده است این کشور همچنان در بحران ها دست و پا می زند به گونه ای که بدهی به شدت افزایش یافته، توازن میان واردات و صادرات برقرار نبوده، به پرونده های فساد مالی و هدر رفتن اموال عمومی توجهی نمی شود و نزاع گروه های سیاسی برای رسیدن به اهداف خود ادامه دارد.

وی افزود: سخن درباره افزایش حقوق کارمندان و کارگران نیز تاکنون بی نتیجه بوده و بار دیگر طرح افزایش مالیات ها برای تحقق این مساله شنیده می شود. شهروندانی که کمرشان بر اساس مالیات گذشته شکسته است تحمل مالیات جدید را ندارند.

این روحانی لبنانی با تأکید بر اینکه شهروندان لبنان حق چشیدن طعم انسانیت و کرامت را دارند، تصریح کرد: اختلافات سیاسی بر برق کشور نیز تاثیر گذاشته و شاهد بحران برق در بسیاری از مناطق هستیم. قانون باید چنان حاکم باشد که مردم به آتش مواد مخدور و جنایت مسلحانه نسوزند و به جای این مسائل به فکر ایستادگی در برابر چالش های به ویژه تهدیدهای صهیونسیتی و تکفیری باشند.

فضل الله همچنین از پدیده تیراندازی شهروندان در اعیاد و سایر مناسبت ها به شدت انتقاد کرد و دولت را به ایفای مسؤولیت در این باره فراخواند تا آمار قتل شهروندان بر اثر این تیراندازی ها کاهش یابد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفتمین سالروز ارتحال حضرت آیت الله سید محمد حسین فضل الله اظهار داشت: این عالم فقید عمر خود را در راه خدمت به دین و کاهش درد امت صرف کرد، پدری برای فقیران و محرومان بود و دغدغه آنان را داشت، موسسات خیریه را تأسیس کرد که همچنان مشغول به فعالیت هستند، همواره در کنار مردم حضور می یافت و یار و یاور مقاومت اسلامی بود، به وحدت اسلامی و وحدت مستضعفان و گسترش پل با سایر ادیان و مذاهب ایمان داشت و همواره در برابر پروژه های فتنه ایستادگی می کرد./980/ب901/د

ارسال نظرات