۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۰۶۹۶۸
رییس تبلیغات اسلامی ازنا:

پرداخت زکات نیازمند فرهنگ سازی است

رییس تبلیغات اسلامی ازنا با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در راستای تبیین و ترویج پرداخت زکات، گفت: در این راستا مبلغان و ائمه جماعت نقش بسزایی دارند.
زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حشمت الله بیاتیان، رییس تبلیغات اسلامی ازنا صبح امروز در جلسه توجیهی احیای فریضه زکات که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: پرداخت زکات امری واجب و فریضه الهی است.

وی با تأکید بر ضرورت احیای این فریضه الهی، افزود: تبیین این مهم در ریشه کن کردن فقر و محرومیت در جامعه نقش آفرین است.

رییس تبلیغات اسلامی ازنا تصریح کرد: مسؤولان باید در راستای شناساندن این فریضه الهی و فرهنگ سازی در بین مردم تلاش کنند و تبلیغات اسلامی را در این زمینه یاری کنند.

وی در ادامه خواستار ایجاد ارتباط هر چه بیشتر روحانی مقیم در کمیته امداد امام خمینی(ره) با افراد تأثیرگذار در روستاها شد و عنوان کرد: پرداختن به امر زکات باید مورد توجه بیشتر روحانیان در امر تبلیغ به ویژه در مناطق روستایی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام بیاتیان با اشاره به نقش مؤثر ائمه جماعات در آگاهی بخشی به مردم، بیان کرد: ائمه جماعات شهر ازنا نسبت به تشریح جایگاه زکات در منابر توجه داشته باشند و آثار و برکات پرداخت زکات را برای مردم تبیین کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود پوسترهایی از آیات و روایات قرآنی در راستای اثرات و ثمرات احیای این فریضه الهی و آثار عدم پرداخت زکات تهیه و در سطح مساجد و معابر عمومی جهت اطلاع نصب شود.

رییس تبلیغات اسلامی ازنا با اشاره به اثرگذار بودن تبلیغ در هر زمینه ای، افزود: با تبلیغ مستمر و بصیرت بخشی بین آحاد جامعه در امر زکات می توان شاهد آثار و برکات پرداخت این مهم در جامعه بود./9459/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات