۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۰۶۳۸۵

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

آغاز اعتکاف رمضانیه ۲۰۰۰ طلبه و دانش آموز در حرم رضوی، اطعام ۱۲هزار روزه‌دار محروم استان سیستان و بلوچستان در طرح «ضیافت رضوان» واجرای طرح «افطار، اطعام و اکرام» ویژه زائران نیازمند استان‌های خراسان از اخبار مهم و کوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با سحرگاه بیست و چهارم ماه مبارک رمضان بیش از 2 هزار طلبه و دانش آموز، آیین اعتکاف خود را در مسجد گوهرشاد آغاز کردند.

حرم مطهر رضوی هرساله در سه نوبت مراسم اعتکاف برگزار می‌کند که شامل 13 رجب و 24 و 27 ماه مبارک رمضان می‌شود.

امسال نیز در بیست و چهارم ماه مبارک رمضان، حرم مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، میزبان 2050 دانش آموز و طلبه‌ای است که از هیاهوی دنیا خود را جدا کرده تا با خالق خود خلوت کنند.

در این دوره از اعتکاف رمضانیه 600 طلبه خواهر و 300 نفر از طلاب برادر جامعه المصطفی العالمیه از ۳۵ کشور در شبستان‌های نهاوندی و سبزواری مسجد گوهرشاد معتکف هستند.

همچنین از سوی مرکز مدیرت حوزه‌های علمیه خراسان رضوی نیز 200 طلبه خواهر در مسجد صدیقی‌ها و 700 طلبه برادر در شبستان تبریزی مسجد گوهرشاد معتکف هستند.

300 دانش آموز از مدارس مشهد مقدس نیز در این روزها میهمان مسجد گوهرشاد هستند که از 24 تا 26 ماه مبارک رمضان در حرم رضوی معتکف خواهند بود و از برنامه‌های فرهنگی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بهرمند خواهند شد.

این برنامه ساعت ۲۳ شب گذشته در رواق کوثر حرم مطهر رضوی با قرائت قرآن مجید، بیان احکام اعتکاف، برگزاری جلسه توجیهی برای طلاب و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ مفسر قرآن کریم برگزار شد.

گفتنی است؛ مراسم اختتامیه اعتکاف مسجد گوهرشاد پس از افطار روز سوم ۳۱ خردادماه  در صحن مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

اطعام 12هزار روزه‌دار محروم استان سیستان و بلوچستان در طرح «ضیافت رضوان»

 معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اطعام 12هزار روزه‌دار محروم و نیازمند استان سیستان و بلوچستان در طرح «ضیافت رضوان» خبر داد.

مصطفی خاکسار قهرودی ابراز کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان در ایام ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری «ضیافت رضوان» را در مناطق و روستاهای محروم و نیازمند این استان برپا کرده است.

وی با بیان اینکه این طرح از نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد، گفت: در این طرح 12 هزار روزه‌دار روستاهای محروم و مستضعف استان سیستان و بلوچستان اطعام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 6 هزار روزه‌دار در روستاهای محروم دلگان از دهستان‌های هادیان، نیک شهر بخش بنت، ایران شهر، بزمان، چاهان شهر و دسک اطعام شده‌اند، ابراز کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان نیز سفره‌های افطاری ویژه 6 هزار روزه‌دار در مناطق محروم چابهار، خاش، زابل و زاهدان برپا خواهد شد.

خاکسار ابراز کرد: نمایندگی آستان قدس رضوی در استان سیستان و بلوچستان با همکاری سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در آغاز ماه مبارک رمضان یک هزار و 500 بسته غذایی نیز شامل برنج، حبوبات، گوشت، ماکارانی و روغن را تهیه و میان نیازمندان منطقه توزیع کرده است.

اجرای طرح «افطار، اطعام و اکرام» ویژه زائران نیازمند استان‌های خراسان

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اجرای طرح «افطار، اطعام و اکرام» ویژه زائران نیازمند استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی خبر داد.

مصطفی خاکسار قهرودی با بیان این خبر اعلام کرد: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با همکاری و همراهی یکی از موسسات خیریه در ایام ماه مبارک رمضان طرح «افطار، اطعام و اکرام» را ویژه نیازمندان و محرومان استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌کند.

وی بیان کرد: در این طرح هر شب 50 الی 60  نفر از نیازمندان، محرومان و معلولان شهرستان‌های سه گانه خراسان با همکاری سایر نهادهای حمایتی شناسایی و شرایط سفر آنها به مشهد مقدس و زیارت بارگاه منور رضوی فراهم می‌شود.

خاکسار قهرودی عنوان کرد: این زائران با حضور در حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام) و بهره‌مندی از برنامه‌های مختلف این آستان کبریایی همچون سخنرانی‌ها، اقامه نماز جماعت و ... میهمان سفره افطار صحن هدایت حرم مطهر رضوی می‌شوند.

وی افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان یک هزار و 500 زائر محروم و نیازمند استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در قالب این طرح به بارگاه مطهر حضرت ثامن الحجج(علیه‌السلام) مشرف و میهمان سفره افطار این آستان کبریایی شوند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه این زائران به مدت یک شب میهمان امام رضا(ع) هستند، عنوان کرد: زائران پس از اقامت در زائرسرای خیریه با صرف سحری و اقامه نماز جماعت صبح، مشهد را به سمت شهرستان‌های خود ترک می‌کنند./۸۵۹/۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات