۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۵۰۶۳۳۷
معاون قرآن و عترت وزات ارشاد اسلامی:

جامعه نیازمند گفتمان قرآنی است

حجت الاسلام حشمتی گفت: در شرایط کنونی جامعه نیازمند گفتمان قرآنی است باید با فرهنگ سازی آموزه‌های قرآنی بیشتر به مردم منتقل شده و نهادینه شود.
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزات ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی که در محل نمایشگاه بین المللی قزوین برگزار شد، با اشاره به ترویج فرهنگ قرآن در جامعه گفت: قرآن محور وحدت و انسجام در جامعه و موجب توفیق و موفقیت در تمام زمینه ها است از این رو ترویج فرهنگ قرآن بدون عترت امکان پذیر نیست چون این موضوع ریشه در اندیشه پیامبر اسلام دارد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز جامعه به گفتمان انقلابی افزود: در شرایط کنونی جامعه نیازمند گفتمان قرآنی است باید با فرهنگ سازی آموزه‌های قرآنی بیشتر به مردم منتقل شده و نهادینه شود از این رو ما وظیفه داریم در کنار دعوت به تلاوت آیات الهی مردم را به سوی انس و عمل به قرآن هم رهنمون کنیم.

معاون قرآن و عترت وزات ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه قرآن برای همه انسان‌ها پیام آور سعادت و رستگاری است اظهار کرد: قرآن برای همه مردم پیام سعادت دارد باید بدانیم پیام قرآن برای افرادی با مسؤولیت و سن خاص نیست بلکه برای همه مردم است و هر کسی مطابق با دیدگاه و توان و فرهنگ خود از آن برداشتی را می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به حاکمیت فرهنگ قرآنی در جامعه ابراز کرد: هر زمانی که آحاد جامعه با حرف تازه‌ای مواجه شوند و بتوانند آن را با قرآن تطبیق دهند و تایید بگیرند آن زمان فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شده است از این رو بحث حفظ قرآن یا آموزش عمومی قرآن در مدارس بیشتر به حاکمیت فرهنگ قرآن کمک می‌کند.

حجت الاسلام حشمتی در ادامه تلاوت آیات الهی را کاری ارزشمند دانست و تصریح کرد: تلاوت آیات قرآن کاری باارزش است که باید در جامعه ترویج شود و در مجالس دینی ما هم لازم است با تعلیم حکمت و آموزه‌های قرآنی در این مسیر گام برداشته شود.

وی در پایان گفت: احترام به انسان‌ها در قرآن کریم موج می‌زند و کرامت انسان‌ها در آن فراگیر است قرآن کریم همواره انسان‌ها را به سعادت دنیوی و اخروی می‌رساند از این رو هر چه برای تبلیغ و ترویج قرآن تلاش کنیم باز هم تلاش‌مان ناچیز و اندک خواهد بود./302/873/ب1

ارسال نظرات