۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۰۵۰۶۷
حجت‌الاسلام پناهیان:

رمز استجابت دعا، احساس کسی جز خدا نداشتن است

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: رمز استجابت دعا احساس کسی جز خدا نداشتن است، هنگام رسیدن به این حس برای ظهور امام عصر(عج) و رفع رنج بشریت دعا کنید.
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه بامداد پنج شنبه شب نوزدهم ماه مبارک رمضان مصادف با 24 خرداد در مراسم لیالی شب‌های قدر که در مصلی تهران برگزار شد، گفت: هنگامی که بخشیده می‌شویم تجربه خوب معنوی پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر کس به خداوند نزدیک شد دیگر نمی‌تواند از او دور شود، عنوان کرد: گرفتاری‌ها و حاجات ما بهانه ارتباط ما با خداوند است.

حجت‌الاسلام پناهیان افزود: انسان‌های برجسته برای رسیدن به مقامات بالا در بهشت به درگاه الهی اشک می‌ریزند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در این شب‌های عزیز برای رفع حاجات و گرفتاری‌ها بسیار دعا کنید، اظهار داشت: برای رفع گرفتاری‌ها باید دعا کرد چرا که گاهی گرفتاری انسان را از دین خارج می‌کند.

وی با بیان اینکه در این شب‌های عزیز برای دیدار و ظهور امام عصر(عج) و اتمام رنج بشریت دعا کنید و اشک بریزید، گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمودند: خدایا محبت دنیا را از دل من خارج کن، کسانی که برای عالی‌ترین درجات بهشت و رضوان الهی دعا کنند کمترین حاجات خود را هم خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه قرار ما 23 ماه رمضان فقط دعا برای ظهور امام زمان(عج)، ابراز کرد: رمز رسیدن به حاجات این است که انسان احساس کند غیر از خدا کسی را ندارد، اگر این حس هنگام مرگ تجربه شود دیر است چراکه دیگر فرصت نمانده است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: جایی که مؤمنان همه با هم دعا کنند دعای آنها رد نمی‌شود با ذکر «الهی من لی غیرک» و این تصور که در آخرین لحظات عمر قرار دارید دعا کنید.

وی با بیان اینکه خداوند بسیار تواب و رحیم است، خاطرنشان کرد: احساس تنهایی و کسی غیر از خدا نداشتن همچون لحظه ورود به قبر رمز استجابت دعا است. /807/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات