۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۵۰۵۰۰۳

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

تحصیل رایگان ویژه دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه امام رضا(ع)، کلید خوردن پروژه احداث مسکن جوان به همت شرکت ساختمانی بتن و ماشین رضوی و اعلام محدودیت‌های ترافیکی همزمان با شب‌های قدر از اخبار کوتاه و مهم آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، در راستای منشور هفت‌گانه مقام معظم رهبری و در جهت حمایت از نخبگان و دانش‌آموختگان ممتاز دانشگاه دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) ها و موسسات آموزش عالی کشور، بخشی از ظرفیت پذیرش ورودی سال 1396 خود در مقطع کارشناسی ارشد را به صورت رایگان پذیرش می‌کند.

امکان استفاده از سلف سرویس رایگان در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و ارائه خوابگاه دانشجویی به صورت رایگان برای دانشجویان کم برخوردار از دیگر تسهیلاتی است که این دانشگاه برای دانشجویان فراهم کرده است.

دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، با تاکید تولیت فقید آستان قدس رضوی و مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1378 در راستای تربیت مدیران، اندیشمندان و کارآفرینان مومن و متعهد به اخلاق کریمه اسلامی تاسیس شد.

 این دانشگاه با ایجاد دو مجموعه مستقل دانشگاهی خواهران و برادران با بهره‌مندی از 70 عضو هیئت علمی و بیش از 400 استاد میهمان در  60 رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف، بستر خلق، انتشار و کاربرد دانش را در محیطی آرام و سالم فراهم کرده است.

دانشکده‌های فنی و مهندسی، مدیریت و حسابداری، علوم انسانی، هنر و معماری اسلامی در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و شبکه اینترنت، اطلاع‌رسانی و کتابخانهای، آزمایشگاه‌ها و کارگاهها، از جمله امکانات آموزشی و پژوهشی این دانشگاه به شمار می‌رود.

پروژه احداث مسکن جوان به همت شرکت ساختمانی بتن و ماشین رضوی کلید خورد

سرپرست شرکت بتن و ماشین قدس رضوی از آغاز احداث پروژه مسکن زوج‌های جوان توسط این شرکت خبر داد.

مهندس عباس شیرمحمدی با اعلام این خبر، گفت: کارفرمای این پروژه، معاونت عمران و موقوفات آستان قدس رضوی است که اجرای کامل عملیات ساختمانی شامل ابنیه، تاسیسات برقی و مکانیکی را شرکت بتن و ماشین قدس رضوی به عنوان پیمان‌کار بر عهده دارد.

وی ادامه داد: قرارداد پروژه احداث مسکن جوان از اردیبهشت ماه سال 96 به شرکت ابلاغ شده و مدت پیمان آن نیز حدود 24 ماه است.

شیرمحمدی، مبلغ اولیه پیمان این قرارداد را حدود 228 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تمامی عملیات اجرایی احداث این پروژه شامل خاک‌برداری و گودبرداری، آرماتوربندی کف و اجرای فونداسیون، اجرای اسکلت و سفت‌کاری، اجرای تاسیسات آب، برق و گاز و همچنین نازک‌کاری و اجرای عملیات زیباسازی و فضای داخلی ساختمان توسط شرکت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: زیربنای ساختمان مذکور در حدود 23 هزار متر مربع بوده و قرار است 12 بلوک 4 طبقه و 5 طبقه احداث شود.

شیرمحمدی با اشاره به تاکید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر افزایش تعامل میان شرکت‌های تابعه گفت: بر اساس استراتژی مدون و اهداف تعریف شده برای تمامی موسسات و شرکت‌های وابسته به آستان قدس رضوی، افزایش تعامل کاری میان بخش‌های مذکور، همواره جزء برنامه‌های اصلی بوده و به طور قطع از تولیدات سایر شرکت‌های آستان قدس نظیر هبلکس، سنگ و... استفاده خواهد شد.

سرپرست شرکت بتن و ماشین قدس رضوی ادامه داد: با توجه به ابلاغ قرارداد این پروژه از سوی معاونت فنی و عمران موقوفه آستان قدس رضوی به این شرکت، از تمام ظرفیت کاری شرکت برای افزایش سرعت عمل و کیفیت در کار استفاده خواهیم کرد و قسمت عمده توان ماشین‌آلات شرکت و مجتمع تولید اعم از بتن، مصالح، قطعات بتنی و همچنین بخش فنی و مهندسی و اجرایی شرکت در خدمت پروژه قرار خواهد گرفت.

شیرمحمدی با بیان این که پیش‌بینی می‌شود، نزدیک به 7 هزار متر مکعب بتن در عیارهای مختلف تولید و در ساخت این بنا استفاده شود، افزود: در ساخت این پروژه حدود 1500 تن آرماتور و میلگرد نیاز است و همچنین نزدیک به 18 هزار متر مربع قالب‌بندی انجام خواهد شد.

اعلام محدودیت‌های ترافیکی همزمان با شب‌های قدر

محدودیت‌های ترافیکی حرم مطهر رضوی همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر اعلام شد

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: طبق سنوات گذشته همزمان با فرا رسیدن شب‌های قدر محدودیت‌های ترافیکی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی اعمال خواهد شد

سید خلیل منبتی بیان کرد: همزمان با اعلام محدودیت‌های ترافیکی محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر از سوی پلیس راهور، به منظور تسهیل تردد زائران در این ایام 100 دستگاه ون از سوی آستان قدس رضوی تهیه شده که جابه‌جایی زائران و مجاوران را به صورت رایگان از محل‌های تعیین شده تا حرم مطهر رضوی بر عهده دارد

وی با اشاره به نوع دیگری از محدودیت‌های ترافیکی که از روز دوشنبه مورخ 22 خرداد اعمال خواهد شد، افزود: از این تاریخ ورود کلیه خودروها به دوربرگردان‌‌های حرم مطهر رضوی به علت برخی تغییرات تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

منبتی ادامه داد: به همین منظور و به خاطر رفاه حال زائران و مجاوران گرامی چندین دستگاه خودرو زائربر در ورودی دوربرگردان‌ها مستقر شده که وظیفه جابه‌جایی این عزیزان تا ورودی حرم ‌مطهر رضوی را به عهده دارند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی در پایان تاکید کرد: از همه زائران و مجاوران خواهشمندیم تا با عنایت و دقت به راهنمایی‌های خادمان، زیارتی توام با آرامش برای خود و دیگران رقم بزنند./303/859/ب1

ارسال نظرات