۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۰۲۹۶۵
عضو جامعه مدرسین:

تبعیت عملی از ولایت فقیه حرکت در خط امام است

آیت الله رجبی با بیان این که تبعیت عملی از ولایت فقیه حرکت در خط امام است، گفت: کسانی که در عمل در برابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بی تفاوت هستند و ازموضع مقابل عمل می کنند قطعا خلاف خط و مشی امام حرکت می کنند.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) گفت: عنصر و محور اصلی در محتوا، قالب و لحن بیانات امام، اعتقاد و ایمان راسخ به خداوند و وعده های الهی و انجام وظیفه الهی بود.

وی افزود: چون حضرت امام پشتوانه الهی را برای خود می دیدند در برابر استکبار جهانی و ایادی آن خم به آبرو نمی آورد و آن ها را در برابر عظمت خداوند هیچ می دید، از این رو باید کمال قدرت می فرمود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که حضرت امام با قدرت فرمود که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، اظهار داشت: ایشان با کمال قدرت در جریان 15 خرداد و سخنرانی های دیگر خطاب به شاه فرمودند که او را از کشور بیرون می کند، این سخنان جز با اعتقاد به نیروی قوی فوق همه نیروها نمی تواند از کسی صادر شود.

وی ادامه داد: این نوع موضع گیری با اقتدار ناشی از ایمان به خداوند و وعده های الهی است، صراحت و صداقت امام با مردم هم بر این اساس بود، امام صادقانه به مردم اعتماد داشت و با آن ها صحبت می کرد و آنچه که می گفت جز صداقت، صفا و بیان حقیقت نبود.

آیت الله رجبی با بیان این که حضرت امام به خداوند متعال حسن ظن داشت، ابراز داشت: ایشان می دانست وقتی خداوند وعده ای می دهد به وعده خود وفا می کند، از این رو فرمودند در طول نهضت از احدی نترسیدم، ایشان توصیه می کردند که همواره خدا را در نظر بگیرید و از هواهای نفسانی دوری کنید.

وی به معیار صداقت مدعیان فراوان پیروی از خط امام اشاره و عنوان کرد: به راحتی می توان صداقت را از موضع گیری های افراد تشخیص داد، اگر موضع گیری های آنان در جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی همان مواضع حضرت امام باشد می توان گفت که صادق هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر سرلوحه سخنان امام استکبار ستیزی بود الان هم افراد باید این مسأله را سرلوحه کار خود قرار دهند، اگر دفاع از ارزش های اسلامی برای امام یک اصل بود که به هیچ وجه حاضر نبود از آن تنازل کند در حال حاضر هم باید این گونه باشد، دل امام برای محرومان می تپید و می فرمود حاضر نیستم موی یک کوخ نشین را با هزار کاخ نشین عوض کنم، اگر دل افراد هم برای محرومان می تپد یعنی در مسیر امام هستند.

وی اضافه کرد: اما اگر برخی زندگی اشرافی را انتخاب و از حقوق های نجومی دفاع می کنند، با فسادهای اقتصادی مقابله نمی کنند و اعتماد به بیرون دارند و چشمشان به این است که خارجی ها مشکل ما را حل کنند قطعا نمی توانند ادعای پیروی از خط امام کنند، اگر می گویند شعارهای اول انقلاب را باید کنار گذاشت و با دشمنان اسلام و استکبار جهانی باید تعامل مسالت جویانه داشت قطعا مسیر خط امام نیست.

آیت الله رجبی با بیان این که تبعیت عملی از ولایت فقیه حرکت در خط امام است، گفت: امام فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد، کسانی که در عمل در برابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بی تفاوت هستند و ازموضع مقابل عمل می کنند قطعا خلاف خط و مشی امام حرکت می کنند./1323/302/ص

ارسال نظرات