۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۵۰۲۲۸۴
امام جمعه شاهرود:

مبلغان مباحث زکات را درجامعه تبیین کنند/ فقرزدایی از اولویت‌های موضوع زکات است

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه سامان‌دهی مصرف زکات یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه داشت، گفت: مبلغان دینی مباحث مربوط به زکات را در جامعه تبیین کنند.
امام جمعه شاهرود

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی در جلسه شورای زکات شاهرود با حضور اعضا در محل دفتر خود ضمن بیان اینکه نماز ارتباط باخدا و زکات ارتباط با مردم است و مطرح‌شدن این دو در کنار هم نشان می دهد افرادی که مجری و حاکم هستند باید زمینه‌ آن را فراهم کنند، ابراز داشت: در بحث زکات اولویت باید توجه به نیازمندان محروم جامعه باشد که اگر سامان‌دهی نشود نمی‌تواند پاسخگوی نیازها بود.

وی بابیان اینکه تبلیغ، ترویج و تشویق در کنار هم می‌تواند به پرداخت زکات کمک کند، افزود: مبلغان دینی باید از فرصت ماه رمضان برای ترویج و تبلیغ زکات استفاده کنند و باید این افراد در کنار اکیپ‌های روحانی اعزامی به روستاها مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند.

امام جمعه شاهرود بابیان اینکه ایجاد بانک اطلاعاتی جامع کشاورزی حوزه روستاها در جمع‌آوری زکات موثر است، ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشترین پرداخت‌کنندگان زکات را کشاورزان تشکیل می‌دهد لذا ایجاد بانک اطلاعاتی جامع که سطح زیر کشت باغات، مزارع در آن درج‌شده باشد می‌تواند در موضوع پرداخت زکات امور را آسان‌تر کند.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: ایجاد زیر مجموعه‌های ستادی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان مانند تشکیل کمیته امداد به دستور امام خمینی(ره) که باعث شد بسیاری از امور رسیدگی به ایتام و نیازمندان سامان‌دهی شود، می‌تواند تاثیرگذار باشد از این رو به‌کارگیری افرادی مانند زکات یار در زیر مجموعه‌ها یکی از موضوعات پیشنهادی است.

وی افزود: زکات بخشنامه یا دستور ابلاغی نیست و نمی‌توان به صورت مستقیم به مردم امر کنیم که به چه کسی آن را پرداخت کنند از این رو کمیته سامان‌دهی زکات می‌کوشد تا از طریق بهزیستی و کمیته امداد زکات را به نیازمندان برساند که فقرزدایی از اولویت‌های موضوع زکات است و باید در جامعه ترویج پیدا کند./101/977/ب1

ارسال نظرات