۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۵۰۲۱۵۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ساز و کار انتخابات شوراهای اسلامی باید اصلاح شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ساز و کار انتخابات شوراها ساز و کار مریضی بوده و جواب نمی‌دهد، گفت: این شیوه نظارت و انتخاب ناکارآمد، غیرعادلانه و غیرواقع‌بینانه بوده و باید اصلاح شود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با شماری از نامزدهای معترض انتخابات شورای اسلامی شهر بجنورد، اظهار کرد: اصل حضور و ورود به عرصه انتخابات دارای ارزش بوده و اینکه شما برای خدمت به مردم احساس انگیزه کرده‌اید، امر مقدسی است.

وی با بیان اینکه اما برخی بداخلاقی‌ها و بدقانونی‌ها سبب شده عده‌ای که شایسته خدمت بودند از این موقعیت محروم شوند، افزود: در واقع ساز و کار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ساز و کار مریضی است و جواب نمی‌دهد؛ چون مقام عالی بر آن نظارت نمی‌کند و نظارت‌های معمول در آن هم تعریف‌ شده و حساب‌ شده نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این‌گونه نمی‌شود حق‌الناس و عدالت را واقعاً احساس کرد، تصریح کرد: کار مهمی که باید صورت گیرد اصلاح ساز و کار انتخابات شهر و روستا است که اکنون ناکارآمد، غیرعادلانه و غیرواقع‌بینانه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: در روز رأی‌گیری و در حوزه‌های اخذ رأی به مردم در مورد انتخاب نامزدهای شورای شهر خط و جهت داده می‌شد که این اقدامات تخلف است.

وی با تأکید بر اینکه الآن از نظر قانونی نمی‌شود کاری کرد بلکه باید اصل کار درست شود، تصریح کرد: قانون فعلی انتخابات شورای اسلامی عادلانه نبوده و کنترل قوی و اشراف واقع‌بینانه‌ای بر آن وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به نامزدهای معترض انتخابات شورای شهر بجنورد، گفت: اعتراض‌های شما اگر مستند باشد باید رسیدگی شود؛ اما شنیدنی‌ها و گفتنی‌ها ملاک نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تأکید کرد: باید راهکارهای مریض سیستم انتخابات شوراهای اسلامی اصلاح شود؛ زیرا در همه کشور این‌گونه بوده و تخلفات فراوانی در آن روی داده است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات