۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۵۰۱۴۳۸
شهردار قم:

مراكز فرهنگي و تاريخي را حفظ خواهيم كرد

شهردار قم گفت: يكي از مباحث جدي كه هميشه علما به آن توجه دارند، بحث حفظ شرايط سنتي و بافت تاريخي و مذهبي شهر قم است كه اين مساله براي ما نيز بسيار اهميت دارد.
سقاییان نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائيان نژاد در ديدار با آيتالله حسيني بوشهري گفت: پروژه قطار شهري قم با قدرت دنبال ميشود كه ميتواند نقش مهمي در جابجايي شهروندان و همچنين هموار شدن مسير ترافيكي شهر ايفا كند.

شهردار قم افزود: با توسعه و ايجاد راههاي ارتباطي بين مسيرهاي پيامبراعظم(ص) و بلوارآيتالله بروجردي و حضرت خديجه (س)و رينگ سوم شهري در حال شكل گيري است كه قطعا با تكميل شدن اين پازلها در آينده عبور و مرور شهري از نواحي مختلف و مسيرهاي دسترسي شهري تسهيل خواهد شد.

سقائيان نژاد بيان كرد: يكي از مباحث جدي كه هميشه علما به آن توجه دارند، بحث حفظ شرايط سنتي و بافت تاريخي و مذهبي شهر مقدس قم است كه اين مساله براي ما نيز بسيار اهميت دارد، زيرا همه ما بايد اين نكته را مورد توجه و دقت قرار دهيم كه در چه شهري خدمت ميكنيم و چه لوازمي را بايد در مديريت اين شهر مقدس لحاظ كرد.

وي گفت: يكي از مباحث جدي در سال جديد در شهرداري قم، پيگيري ترميم و مرمت و اصلاح بافتهاي فرسوده است؛ با توجه به اهميت حفظ شكل تاريخي و سنتي و مذهبي قم و اينكه مركز شهر از حيث ارتقاع نسبت به مراكز ديگر پايين تر آمده است، به هيچ عنوان ديگر مجوز ساختمان هاي رومي در مركز شهر داده نميشود.

سقائيان نژاد از تلاش شهرداري براي حفظ شاكله سنتي قم در مركز شهر گفت و افزود: مناطقي چون چهل اختران و بيت النور و... از مراكز بسيار مهم فرهنگي و تاريخي اين شهر است كه بايد با ايجاد فضا و بستر اصلاحي، حفظ و پاسداري شود.

وي با اشاره به تلاش شهرداري قم در زمينه توسعه خدمات عمراني شهر قم، بيان كرد: امسال بودجه بسيار خوبي به بحث عمراني قم اختصاص يافته است كه اميدواريم شاهد رفع مشكلات ترافيكي وحمل و نقش و رفاهي و... در شهر كريمه اهل بيت(س) باشيم؛ همه ما خادم اهل بيت(ع) هستيم و بايد براي اعتلا و سرافزاي اين شهر مقدس تلاش كنيم./۸۷۲/د۱۰۲/ی

ارسال نظرات