۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۵۰۰۲۶۹
آیت الله رجبی:

تشدید فشارها بر شیعیان و شیخ عیسی قاسم نشانه استیصال رژیم ‌آل‌خلیفه است

عضو جامعه مدرسین، فشارها و عصبانیت های اخیر را نشانه استیصال رژیم آل خلیفه و اربابان آن در خاموش کردن نهضت مردم بحرین دانست.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله رژیم آل خلیفه به شیعیان بحرین و تعرض به منزل شیخ عیسی قاسم، به منشأ عصبانیت این رژیم اشاره کرد و گفت: رژیم آل خلیفه و اربابان آن یعنی استکبار جهانی با وجود انواع تهدیدها، محدودیت ها و به شهادت رساندن تعدادی از جوانان، احساس کردند که نتواستند حرکت مردم بحرین را مهار کنند و به عقب برانند.

وی افزود: فشارها و عصبانیت های اخیر نشانه استیصال رژیم آل خلیفه و اربابان آن در خاموش کردن نهضت مردم بحرین است، زیرا کسی که دچار حالت استیصال شود تصمیم های عالقانه و معقول نمی گیرد، به نظر می رسد که حکومت بحرین می خواهد عکس العمل خشنی نشان دهد؛ اما این که چه نتیجه و پیامدی خواهد داشت به آن فکر نکرده اند.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مطالبه و خواسته مردم با آرامش بیان شده است، اظهار داشت: با وجود اینکه مردم بحرین هیچگونه حرکت خشنی نداشتند اما رژیم آل خلیفه تحمل این حرکت آرام و بدون درگیری را نداشت و دست به اقدام خشن زد.

وی ادامه داد: حکومت بحرین به اندازه ای پوشالی است که وجود خود را از یک حرکت آرام هم در خطر می بیند، توطئه های آل خلیفه به نتیجه نرسیده و آن ها فکر می کنند با این حرکات نامعقول خود می تواند نتیجه بخش باشد.

آیت الله رجبی با تأکید بر این که امت اسلام، علما و مسؤولان باید هوشیار باشند، ابراز داشت: شاید آل خلیفه می خواهد نسبت به امت اسلام آزمایشی داشته باشد، شاید خروجی جلسات عربستان این باشد که امت اسلام را امتحان کنند تا ببینند امت اسلامی نسبت به حرکت آن ها چه موضعی می گیرد و چگونه برخورد می کند.

وی عنوان کرد: وظیفه همه مسلمانان، علمای اسلامی، سازمان های مستقل بین المللی و اسلامی و دولتمردانی که مدافع حرکت های بیداری اسلامی هستند این است که  عکس العمل مناسب خود را داشته باشند، علمای ما باید با علمای کشوهای گوناگون اسلامی ارتباط برقرار کنند تا علمای جهان اسلام در برابر این جنایات موضع قاطع بگیرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رژیم آل خلیفه و اربابانش باید بدانند که امت اسلامی نسبت به چنین مسائلی حساس است، الان زمان این نیست که به یک تجمع اکتفا کنیم بلکه باید کار سازمان شده جدی انجام شود.

وی اضافه کرد: مسؤولان ما در سازمان های بین المللی این مسأله را به عنوان یک جنایت مطرح کنند، باید مدافع حقوق بدون مرز و سازمان هایی که وابسته به استکبار جهانی و تحت تأثیر آن ها نیستند را فعال کنند و یک عکس العمل جدی در برابر آن ها صورت گیرد تا آل خلیفه از این حرکت مذبوحانه خود درس بگیرد.

این مسأله می تواند آزمونی برای به دست آوردن حساسیت امت اسلامی باشد و در عین حال نشانه استیصال رژیم آل خلیفه از تلاش های بی نتیجه آل خلیفه است، این حرکت موجب اوج گیری نهضت و حرکت مردم بحرین خواهد بود، نه تنها نتیجه مورد نظر آل خلیفه به دست نمی آید بلکه سبب تقویت انگیزه ملت بحرین در مقابله با رژیم آل خلیفه خواهد شد./۱۳۲۳/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات