۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۴۹۵۸۳۴
آيت الله خاتمي:

حضور در انتخابات واجب سياسي است

امام جمعه موقت تهران، انتخاب اصلح را مسؤوليت مردم برشمرد و حضور در انتخابات را واجب سياسي دانست و از همه مردم خواست در این انتخابات به صحنه آمده و امانت را به اهلش بسپارند.
سيد احمد خاتمي پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا؛ آيت الله سيد احمد خاتمي، شامگاه پنج شنبه 14اردیبهشت ماه، در گردهمايي جوان، بصيرت، انقلابيگري كه با حضور جوانان انقلابي در مسجد اميرالمؤمنين(ع) شريف آباد پاكدشت برگزار شد، ضمن تبريك اعياد شعبانيه با يادآوري امانتداري مؤمن، درباره فضيلت امانت‌داري گفت: در روايات ما بسيار به اين مهم توصيه شده است و قرآن روي انواع امانت ها تأكيد دارد.

وي با بيان اينكه امانت فقط مال نيست، ادامه داد: نماز و روزه هم امانت خدا است، با اين امانت ها چطور رفتار مي كنيم؟ گوش و چشم هم امانت است، اما آيا هر چه مي خواهيم بايد بشنويم؟ آيا هر چه خدا خواست نگاه مي‌كنيم؟

امام جمعه موقت تهران، جوانی را از جمله امانت الهی دانست و نحوه رفتار با امانت جواني را دو گونه عنوان كرد و گفت: يا بايد با اين امانت كه مي‌شود بهشت را به دست آورد، آن را به آتش كشيد و به تاراج برد كه خيانت بزرگي است يا طوري عمل كرد كه خدا به آن افتخار كند. جواني را كه راه حضرت علي اكبر(ع) مي رود امانت داري شايسته است كه خدا به او مي بالد.

وي رجزخواني هاي شبيه ترين خلق خدا به رسول اكرم(ص) مبني بر عدم احاطه ناپاك ها بر اسلام را اوج قدرت دانست و خاطر نشان كرد: حضرت علي اكبر(ع) بهترين امانت دار جواني بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبري، رياست جمهوري و شوراي اسلامي شهر را از ديدگاه قرآن امانت اعلام كرد و افزود: شوراي اسلامي شهر نماد مردمسالاري ديني است.

وي انتخاب اصلح را مسؤوليت مردم برشمرد و خاطرنشان كرد: حضور در انتخابات واجب سياسي است، بايد به صحنه آمد و امانت را به اهلش سپرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بار ديگر با يادآوري اولويت اول نظام مبني بر حضور در انتخابات، خاطرنشان كرد: اين حضور خاري است در چشم و استخواني است در گلوي دشمن!

وي خاطر نشان كرد: شوراي نگهبان كف صلاحيت ها را ديده و 6نفر را انتخاب كرده است، اما وظيفه ملت ديدن سقف صلاحيت ها است و اينكه فرد اصلح را انتخاب كنند.

مسؤوليت لقمه چرب نيست بلكه يك امانت است

عضو شورای‌عالی حوزه های علمیه با اشاره به حكمت هاي نهج البلاغه، تصريح كرد: مسؤوليت لقمه چرب نيست بلكه يك امانت است، از عملكرد انسان ها مي توان فهميد كه مسؤولان به مسؤوليت چه نگاهي دارند.

وي با يادآوري اينكه كسي كه به محض گرفتن مسؤوليت و بدون ارزيابي، افراد زير مجموعه خود را اتوبوسي بيرون مي كنند و افراد جديد را اتوبوسي جايگزين مي‌كنند، گفت: معلوم است كه آنها به مسؤوليت نگاه امانتدارانه ندارند و آن را به مثابه يك لقمه چرب مي‌پندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: كسي كه در مناظرات علناً نام حزب خود رامي‌برد و از آن حمايت مي‌كند؛ معلوم است كه بعد از انتخاب، مسؤوليت را فقط براي حزب خود مي داند و به مسؤوليت به ديد يك لقمه چرب مي ‌نگرد.

وي با اشاره به تربيت شدگان مكتب امام صادق(ع) مطرح كرد: آنها مسئوليت را به عنوان باري بر دوش خود مي بينند و امانتداري مي كنند و اگر در انتخابات مسؤوليتي به دست نياوردند هيچ گله اي ندارند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به كتاب بحارالأنوار از جمله معيارهاي مهم براي انتخاب اصلح را ارزيابي همكاران كانديدا برشمرد و افزود: اگر مي خواهيد كسي را ارزيابي كنيد به همكاران آن شخص بنگريد، اگر متدين بودند او هم متدين است و البته برعكس.

وي خاطر نشان كرد: درد حضرت علي(ع) آن بود كه مي ترسيد عده اي بي دين قدرت را دست بگيرند و نااهلان را همكارشان كنند و با متدين ها دربيفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با گله از اينكه كانديداها افراد كابينه خود را معرفي نمي كنند، اظهار كرد: اگر كانديداها حداقل افراد مهم كابينه خود را معرفي مي كردند، انتخاب اصلح خيلي راحت تر مي‌شد.

وي شناسايي اردوگاه كانديداها را هم از ديگر عومل مهم ارزيابي نامزدها دانست و اذعان كرد: اگر دشمن از كسي حمايت كرد به او شك كنيد چرا كه معلوم است دشمن به وي چشم طمع دوخته است.

دشمن در حال ساخت دو قطبي‌هاي كاذب و دو سويه هست

آيت الله خاتمي به نقش رسانه هاي غربي بعد از انتخابات88  اشاره کرد و از مهندسي انتخابات توسط آنها خبر داد و افزود: اين بار رسانه هاي غربي ماه ها قبل از انتخابات96 وارد شده اند و در حال ساخت دو قطبي‌هاي كاذب و دو سويه هستند كه البته مردم باحضور خود در 29 اردیبهشت ماه جواب دخالتهاي دشمن را خواهند داد و توطئه آنها را خنثي خواهند كرد.

وي در ابتداي اين گردهمايي با اشاره به فعاليت حوزه علميه بزرگ شهرستان پاكدشت،‌ آن را از افتخارات كشور معرفي كرد و افزود: اين نشان از تدين مردم اين خطه دارد./804 / 201/ص

محمد فرخي
ارسال نظرات