۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۹۱۲۷۴
آیت‌الله مهمان‌نواز:

حوزه علميه بايد مولد انديشه دينی و مبلغ توانمند باشد

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در تحقق شعار سال، گفت: حوزه‌های علمیه باید مولد اندیشه دینی و مبلغ توانمند باشند.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماينده مردم استان خراسان شمالي در مجلس خبرگان رهبري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به نام‌گذاری سال جدید با عنوان «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» از سوي رهبر معظم انقلاب، گفت: حوزه توليد فقط شامل توليد كمي و اقتصادی نمی‌شود؛ بلکه توليد علم، فكر، توليد مدير توانمند، مبلغ دلسوز و قوی و توليد انسان‌های متخلق به اخلاق الهي هم در مقوله توليد جاي می‌گیرد.

وی با بيان اينكه توليد مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل همه نهادها و حوزه‌های توليد است، اظهار داشت: حوزه‌های علميه هم می‌توانند با تربیت مدير، استاد و مبلغ در عرصه كار خود مولد باشند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه کرد: حوزه‌های علميه می‌توانند در راستاي رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مولد انديشه و فرهنگ ديني و شخصیت‌های برجسته‌ای باشند كه توان مديريت و اداره جامعه را دارند و مولد استقامت در تمام حوزه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه توليد فقط مختص عرصه اقتصادي نيست كه سبب اشتغال‌زایی می‌شود، تصریح کرد: حوزه‌های علميه هم می‌توانند سهم قابل‌توجهی در توليد و اشتغال پايدار در جامعه اسلامی داشته باشند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: با توجه به اينكه نظام اسلامي با حوزه‌های علميه گره‌ خورده است، وظيفه حوزه‌های علميه توليد مديران توانا در سطوح بالا و تربیت شخصیت‌های برجسته حوزوي در محورهاي مهم حكومت اسلامي است.

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر اينكه در حوزه علميه بايد روحيه انقلابي و عمق انقلابي گسترش پيدا كند، ادامه داد: در طول تاريخ حوزه‌های علميه به جامعه ديني خدمت کرده‌اند ما هم بايد با توليد و تربيت طلبه‌ها و اساتيد انقلابي كه بتوانند انسان‌های انقلابي و داراي روحيه جهادي را پرورش دهند سهم ناچيزي در خدمت به آيندگان ايفا كنيم.

آیت‌الله مهمان‌نواز تصريح كرد: ما بايد با فراهم كردن ابزارهاي جديد براي طلاب، توسعه حوزه علميه، استفاده از اساتيد برجسته و مسلط و توانمندسازی بخش مديريت در حوزه‌ها زمينه را براي کارایی بيشتر حوزه‌ها فراهم كنيم تا طلاب و علاقه‌مندان به تحصيل در آموزش‌های حوزوي با دغدغه كمتري مواجه باشند.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است و در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/302/ب2

ارسال نظرات