۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۴۹۰۰۶۰
آیت الله رجبی:

علاج مشکلات معیشتی و اقتصادی روی کارآمدن مدیران انقلابی است

عضو جامعه مدرسین گفت: برای حل مشکلات اقتصادی باید نیروهای انقلابی، متدین، متخصص و کارآمد باید بر مسند مدیریت ها قرار گیرد تا اگر نقص برنامه ای وجود دارد با نگاه به درون برطرف شود.
آیت الله رجبی

آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام و انقلاب در سال های اخیر سرمایه گذاری بسیاری انجام دادند تا با فشارآوردن به ملت ایران توطئه ای را رقم بزنند تا به زعم خود مردم را از نظام جدا کنند.

وی افزود: وضع معیشت و اشتغال جامعه برای مردم مهم است، توطئه دشمن این است که با انواع فشارها مردم در امر اشتغال و معیشت دچار مشکل شوند، از سوی دیگر با تضعیف تولید ملی کارخانجات دچار مشکل و وابستگی ما به بیرون بیشتر می شود.

دشمن با فشار اقتصادی درصدد جدا کردن مردم از نظام است

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: از این رو طی این سال ها رهبر انقلاب تأکید فراوانی بر اقتصاد مقاومتی داشتند و امسال را به اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال دقیقا همان حوزه ای که دشمن می خواهد به ملت آسیب بزند نامگذاری کردند تا ان شاءالله مشکل معیشت و اشتغال  مردم حل شده و استقلال نظام از وابستگی حفظ شود.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب تأکید کردند که دولت، همه قوا و ملت بر مسأله تولید و اشتغال متمرکز شوند تا توطئه دشمن خنثی شود، این مسأله یک امر ضروری به لحاظ ملی به شمار می رود و هم یک وظیفه دینی است، مسؤولان وظیفه دارند به مردم مملکت اسلامی رسیدگی کرده و مشکلات آنان را حل کنند.

رونق تولید و اشتغال جلوی وابستگی به بیگانگان را می گیرد

آیت الله رجبی با بیان این که رونق تولید و اشتغال جلوی وابستگی ما به بیگانگان را می گیرد و سبب تقویت اسقلال می شود، ابراز داشت: راهکار تقویت تولید و اشتغال نگاه به درون است که متأسفانه در سال های اخیر کمتر به آن توجه شده است.

وی عنوان کرد: مسؤولان باید باور داشته باشند که در درون کشور ظرفیت ها و استعدادهای بالفعل و بالقوه ای داریم که با اتکای به آن ها می توانیم شکوفایی اقتصادی، اشتغال مورد نیاز و تولید ملی در استاندارد بالا را تأمین و وابستگی به نفت و خارج را به صورت کامل قطع کنیم.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این کار صورت نمی گیرد مگر این که مسؤولان باور به این مسأله داشته باشند و بر اساس همین باور اقدام جدی کنند، خوشبختانه کشور ما از نظر مواهب طبیعی غنی است باید در زمینه آنچه که بالفعل موجود است سرمایه گذاری، سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدام جدی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در قسمت های بالقوه بسیاری از موهبت های الهی را داریم که دست نخورده بوده و باید زمینه شکوفایی و بالفعل شدن آن ها فراهم شود، الحمدلله از نظر نیروی انسانی کارآمد، متعهد و انقلابی نیروهای بسیار شایسته ای داریم که باید میدان برای ورود این نیروها به عرصه فعالیت و استفاده از آن ها را فراهم کنند؛ خوشبختانه مدیران انقلابی خوبی داریم و همچنین نسل جوان فارغ التحصیل آمادگی و استعداد  دارند و زمینه باید برای شکوفایی استعداد آن ها فراهم شود.

مدیران سن بالا و بی نشاط نمی توانند تولید اشتغال را رونق دهند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: به جای این که بودجه مملکت صرف چیزهای دیگر همانند خرید فلان هواپیما شود باید صرف نیروهای درونی شود تا در پرتو شکوفایی استعدادها و روی کارآمدن مدیران متعهد و انقلابی رونق اقتصادی فراهم شده، اشتغال در حد لازم شکل گیرد و تولید ملی با استانداردهای معتبر باشد.

وی افزود: ما می توانیم فوق آنچه که استانداردهای جهانی است پیش برویم، در عرصه های گوناگون و در شرایط تحریم و سخت اقتصادی ملت و نیروهای متعهد و انقلابی این مسأله را نشان دادند؛ پیشرفت در هوافضا، نانو و انرژی هسته ای از نمونه هایی است که در شرایط تحریم و بدون امکانات صورت گرفت که مایه شگفتی بود.

آیت الله رجبی اظهار داشت: هر اندازه برنامه و طرح خوب داشته باشد اما مدیری که می خواهد آن را اجرا کند مدیری انقلابی، کارآمد و با نشاط نباشد کار موفق نخواهد بود، متأسفانه در این مدت شاهد بودیم که افراد پیرمرد و سن بالا را در مدیریت بالای کشور قرار دادند که نشاط و توان لازم را ندارند.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر نیروهای انقلابی کنار زده شدند و نیروهایی که طرفدار فتنه بوده و تمایل به آن داشتند روی کار آمدند، چنین نیروهایی نمی توانند براساس فرمایش رهبری نگاه به درون را داشته باشند.

علاج مشکلات معیشتی و اقتصادی روی کارآمدن مدیران انقلابی است

استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: مسؤولی که در رده بالا قرار دارد و می گوید ما فقط می توانیم آبگوشت بزباش درست کنیم باید همان روز برکنار شود چون اعتماد به نیروهای درون ندارد، کسی که اعتماد ندارد طبعا برای پیشرفت نگاهش به دست دیگران و اجانب خواهد بود.

وی عنوان کرد: حتی برخی گفتند مدیر باید از خارج وارد شود که متأسفانه برخورد جدی نشد، شاهد این هستیم که امسال رهبر انقلاب فرمودند که باید تولید رونق پیدا کند و اشتغالزایی صورت گیرد در حالی که  این کارها باید سال های پیش از سوی دولت صورت می گرفت.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: عامل اساسی این است که نیروهای انقلابی، متدین، متخصص و کارآمد باید بر مسند مدیریت ها قرار گیرد تا اگر نقص برنامه ای وجود دارد با نگاه به درون برطرف شود، اگر چنین چیزی نباشد و بازهم نیروهای نالایق و کسانی که کفایت مدیریتی ندارند در رده های گوناگون کشور قرار گیرند یقینا نمی توان امید داشت که تحول جدی صورت گیرد./1323/ 301/ص

ارسال نظرات