۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۸۹۲۱۱
در ایام تعطیلات نوروزی صورت گرفت؛

شرکت 200 هزار زائر در طرح آرامش بهاری امامزاده‌های خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از 200 هزار مسافر و زائر با حضور در امامزاده‌های میزبان طرح آرامش بهاری در استان، از خدمات مذهبی فرهنگی این طرح بهره‌مند شدند.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در جلسه ارزیابی طرح آرامش بهاری، با اشاره به اجرای این طرح ملی در 33 امامزاده شاخص استان در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: این طرح با هدایت و مدیریت 48 روحانی مبلغ برگزار شد که از این تعداد 38 روحانی از حوزه علمیه قم و 10 روحانی مبلغ هم از مدارس علمیه داخلی استان به امامزاده‌های میزبان طرح آرامش بهاری اعزام شده بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از 200 هزار زائر و مسافر با حضور در امامزاده‌های خراسان شمالی از خدمات فرهنگی مذهبی مختلف طرح آرامش بهاری بهره‌مند شدند، افزود: همچنین در این مدت 800 خانواده شامل 4 هزار نفر هم در پنج زائرسرای امامزاده‌های بجنورد، باباامان، انصار، نوده و کوران اسکان یافتند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: در سطح خراسان شمالی 9 امامزاده شامل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع) باباامان و ایوب نبی(ع) در بجنورد، امامزاده حمزه رضا(ع) و عبدالرضا(ع) در شیروان، امامزاده ابراهیم(ع) انصار، امامزاده سید احمد(ع) و محمود(ع) در چمن بید، امامزاده محمد(ع) دلاور و امامزاده هادی(ع) و زینب(س) کاستان از توابع مانه و سملقان برای اسکان موقت زائران پیش‌بینی شده بود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با یادآوری اینکه در قالب این طرح در 17 امامزاده شاخص استان خیمه‌های معرفت برپا شده بودند، ادامه داد: همچنین در این مدت 21 بقعه متبرکه خراسان شمالی نماز جماعت با حضور مسافران و زائران اقامه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی اجرای طرح آرامش بهاری ترویج سنت حسنه وقت و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه از طریق مشاوره وقف بود، اضافه کرد: امسال در طرح آرامش بهاری 9 وقف جدید به ارزش ریالی چهار میلیارد و 480 میلیون ریال به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با یادآوری اینکه سال گذشته در این طرح 12 وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شده بود، اظهار کرد: اگر چه امسال شمار وقف‌های جدید ثبت شده در ایام تعطیلات نوروزی و در قالب طرح آرامش بهاری به نسبت سال گذشته کاهش اندکی داشته؛ اما این موقوفات با نیات روز و مرتبط با نیازهای جامعه به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وقف‌های جدید امسال شامل سه باب منزل مسکونی و مابقی هم زمین زراعی و باغ است، تصریح کرد: این موقوفات با نیات تهیه دارو و درمان مستمندان، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، توسعه امامزاده، گسترش برنامه‌های قرآنی، احداث خانه عالم، ساخت مسجد و غیره ثبت شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع میزان استقبال و شرکت زائران و مسافران در برنامه‌های فرهنگی مذهبی طرح آرامش بهاری امامزاده‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال به نسبت سال گذشته افزایش محسوسی داشت./9314/202/ب2

ارسال نظرات