۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۸۸۹۲۸
آیت‌الله خاتمی مطرح کرد؛

هفت الزام رونق تولید و اشتغال/ تبلیغات انتخابات باید در شأن نظام اسلامی باشد

خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که صداقت و قانون مداری باید حرف اول را در انتخابات بزند، گفت: تبلیغات انتخابات در شوراها و در ریاست جمهوری و از سوی کاندیداها و هوادارن آنان باید در شأن نظام اسلامی باشد.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال از سوی مقام معظم رهبری، این نامگذاری را مشخص کننده نیاز و تبیین کننده سمت و سوی مسؤولان و مردم در این سال خواند.

وی در ادامه به بیان هفت الزام برای تولید و اشتغال پرداخت و گفت: اگر قرار است در این کشور تولید و اشتغال بازار گرم پیدا کند این هفت الزام ضروری است.

خطیب نماز جمعه تهران ورود مدیران متدین، انقلابی و جهادی در عرصه های اقتصادی و تأمین امنیت سرمایه گذاری در کشور را دو الزام برای تولید و اشتغال نام برد و تصریح کرد: قوه قضائیه و مجلس مقرراتی را تصویب کنند که سرمایه گذاران امنیت اقتصادی داشته باشند.

وی با بیان اینکه صادرات و توسعه صادرات یک ضرورت برای تولید و اشتغال است، بر جلوگیری از واردات بی رویه و حرام تلقی کردن وارداتی که مشابه داخلی دارد و همچنین جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق از مبادی ورودی به عنوان دیگر الزامات تولید و اشتغال تأکید کرد و افزود: سراغ چند مستضعف و محروم که در بازار مشغول به فعالیت هستند رفتن کار درستی نیست.

آیت‌الله خاتمی همچنین از تولیدات فاخر و با کیفیت که بتواند با تولید خارج رقابت کند به عنوان الزام دیگر در عرصه تولید و اشتغال نام برد و اظهار داشت: مردم مسأله تولید داخل را به عنوان یک فرهنگ بر تولید خارجی ترجیح دهند.

نظام ما با جمهوری اسلامی هویت خود را حفظ می کند

وی همچنین با اشاره به 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران، ابراز کرد: در زمانی جمهوری اسلامی شکل گرفت که دو تز بر دنیا حکومت می کرد، یک تز حکومت کمونیستی شرق بود که فروپاشید و تز دوم لیبرال دموکراسی غرب است که نشانه های فروپاشی آن دیده می شود.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شرایط نظام اسلامی و شما مردم به صحنه آمدید و تز سوم یعنی مردم سالاری دینی را مطرح کردید، جمهوریت یعنی مردم سالاری و اسلامی یعنی دینی شدن که موفقیت خود را نشان داد.

وی با بیان اینکه سی و هشت سال هر توطئه ای بود علیه این نظام پیاده کردند، از 17 هزار شهید ترور، هشت سال جنگ تحمیلی و شش کودتا به عنوان بخشی از این توطئه ها نام برد و گفت: همه این توطئه ها به یاری خداوند و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بین رفت و امیدواریم تا انقلاب حضرت مهدی (عج) این پرچم در اهتزاز باشد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به این سخن امام راحل که فرمود «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد» تأکید کرد: نظام ما با دو کلمه جمهوری اسلامی هویت خود را حفظ می کند، به تعبیر منطقی نه می توان جمهوریت را از مردم و نه می توان اسلامیت را از جمهوریت جدا کرد.

تبلیغات انتخابات باید در شأن نظام اسلامی باشد

بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تهران به مسأله انتخابات پیش رو اختصاص داشت که وی با اشاره به تبلیغات انتخابات گفت: تبلیغات انتخابات چه در شوراها و چه در ریاست جمهوری و چه از سوی کاندیداها و یا هوادارن باید در شأن نظام اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه صداقت و قانون مداری باید حرف اول را بزند و تخریب، تهمت و بی انصافی نباشد، افزود: کاندیداها باید از تخریب، تهمت و افترا بپرهیزند؛ اگر اینها آمدند رأی هم نیاورند پیروز هستند اما اگر کسانی این اصول را زیر پا گذاشتند رأی هم بیاورند شکست خورده اند.

نفوذ به داخل کشور ایران امکان پذیر نیست

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه این روزها بازار ایران هراسی گرم شده است، گفت: در آمریکا می خواهند لایحه تحریم ایران را در عرصه تحریم های موشکی به مجلس سنا ببرند و دولت عربستان و اردن نیز با یک دروغ دخالت تهران در امور داخلی دیگر کشورها، بیانیه مشترک صادر می کنند.

وی دروغ بحرین در کشف یک گروه تروریستی مرتبط با ایران را از دیگر موارد ایران هراسی نام برد و افزود: این ایران هراسی چیز تازه ای نیست و سابقه دارد؛ آنها از حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) و حاکمیت اسلام عدالت و ضد ظلم نگران هستند که اگر این اسلام به صحنه بیاید دیگر جایی برای آنها نخواهد بود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه غارتگری از کشور ایران زیر دندان غربی ها مزه کرده بود که مردم آنها را با ذلت از کشور بیرون کردند، تصریح کرد: می خواهند دوباره یک راهی برای نفوذ به داخل کشور باز کنند اما به آنها می گویم که این آرزو را برای همیشه به گور خواهید برد.

تحلیل رابطه ایران با روسیه براساس اصل 152 قانون اساسی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل رابطه ایران با روسیه پرداخت و گفت: از سیاست های خارجی نظام ما که در اصل 152 آمده روابط صلح آمیز با دول غیر محارب است، روسیه در شرایط کنونی مصداق دول غیرمحارب است و در عرصه های بین المللی با این کشور هم افزایی داریم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه درهای سیاست خارجی کشورمان را به روی دولت غاصب صهیونیست و دولت محارب آمریکا که آنی از توطئه علیه ملت ما دریغ ندارد بسته ایم و اگر آنها آنچنان باشند بسته خواهند ماند، تأکید کرد:‌ درهای سیاست خارجی ایران اسلامی به روی همه آنهایی که بخواهند رابطه متقابل عادلانه داشته باشند باز است.

باید به مردم یمن در حمایت از مقاومت آفرین گفت

بخش دیگری از سخنان عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به حوادث تلخ یمن اختصاص داشت که وی با ارائه آماری از شهدا و زخمی های این کشور و تخریب خانه ها و بیمارستان های آن، به مردم یمن آفرین گفت که در دومین سال تظاهرات برپا کرده و از مقاومت حمایت می کنند.

وی تصریح کرد: دولت سفاک سعودی در این جنایات مباشرت دارد و آن که عربستان را در این شرایط تحریک می کند دولت آمریکا است و یک مشوق هم دارد و آن سکوت سازمان های بین المللی است، اگر خیر خودتان را می خواهید از این وحشی گری ها و آدم کشی ها دست بردارید.

دو افتضاح اجلاس سران عرب

آیت‌الله خاتمی همچنین با اشاره به اجلاس سران اتحادیه عرب، گفت: آنها می خواستند بیانیه شدید علیه ایران صادر کنند که نتوانستند اما به سمت به رسمیت شناختن دولت غاصب صهیونیستی رفتند و ادعای مالکیت جزایر سه گانه ایران را مطرح کردند که لکه ننگ این اجلاس بود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: این جزایر سه گانه ایرانی بوده و ایرانی خواهد ماند و هرکسی بخواهد به آنها دست درازی کند تو دهنی محکمی خواهد خورد.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به آغاز سال جدید، نوروز ایران را با نوروزی که اوباما و ترامپ به ملت ایران تبریک گفته اند متفاوت خواند و گفت: نوروز ما ربط به دین دارد و با نام خدا آغاز می شود اما نوروز آنها ربطی به خدا ندارد؛ آنها منافقانه عمل می کنند و با تبریکی که می گویند علیه ملت ایران توطئه می کنند./920/پ201/ص

ارسال نظرات